Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 1526 ggr
Cristine
0

Brukar du långkallingar när det är kallt?

Många använder dem inte och fryser hellre…..men de syns ju inte!

Kanske det inte går att få på dem under de tajta jeansen!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

Japp det är ett måste på vintern särskilt eftersom jag har ledproblem

l'm back

Intehärutandär
0

Inga långkallingar. Får blåmärken av resåren. Täckbyxor har jag till vintern.

Åsa S
0

För det mesta blir det vinterfodrade pösiga byxor som jag hittat på barnavdelningen i nån klädesbutik ibland är det bra vara liten. Alt termobyxor. Jag har uniform på jobbet så jag behöver inte fundera på om det jag sätter på mig på morgonen blir för varmt på jobbet

VildaVittra
0

Det skulle bli bra luftigt utan långkallingar då jag mest använder kjol. 🥶

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

citytjejen
0

Använder sällan långkalsonger, dels för att det inte brukar behövas då jag är varm av mig, och dels för att de inte får plats under mina jeans! Är bara när jag tar powerwalks som jag brukar ha långkalsong under tajts/vindbyxor om det är kallt.

/Christina

SuperLimm
0

Använder nästan alltid långkallingar på vinterhalvåret! Jag får väldigt ont i höfter/knän om jag inte har det när jag är ute. Samt att jag hatar att frysa! :)

Mvh Linn

aggeelin
0

Dubbla varma strumpbyxor eller leggings funkar bra till kjol eller tunika. Använder sällan långbyxor på vintern (visst får leggings plats under men är inte skönt)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

SuperLimm
0

Jag brukar mest ha mjukisbyxor på vintern, jeans blir alldeles för trångt med långkallingar under. Sen när jag går hemma tar jag alltid av mig ett par byxor och går i enbart långkallingar :)

Mvh Linn

Carrosh
0

Brukar köra leggings under de byxor som går, istället för långkallingar. De håller sig rätt bra på plats, och de är rörliga och smidiga. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
0

Jag har alltid haft långkallingar när det varit som kallast men jag fullkomligt avskyr det. Man kan ju inte sitta på jobbet en hel dag med jeans och långkalsonger för då blir det för varmt.

Förra vintern köpte jag en termokjol och det var bland det bästa plagg jag haft. Smidigt att bara dra på dig.

/Maria

tlover
0

Ibland blir det ju både långkallingar, vanliga byxor och termobyxor till och med här, fast det hör väl till det ovanliga (några veckor i januari/februari då det är som kallast).

l'm back

Anders 50
0

Tar bara på långkalsonger om det är mer än - 10 och jag vet om att jag kommer att sitta still. Gillar inget som sitter åt på benen, inte heller knästrumpor.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Japp jag vill inte frysa så de har jag på mig under byxorna

Mirinda
0

Jag vill ha varmt under. Brukar ta de leggings som sjunger på sista versen och använda som långkallingar. Tänk om det fanns vinterbrallor med värmeslinga i - bara att slå av värmen när man kommer in. Tycker också att det blir jobbigt varmt inne med långkalsonger. Det är ju inte överallt man kan gå omkring i bara kallingar. Det blir för bökigt att gå in på toa och ta av både brallor och långkallingar för att sen dra på brallorna igen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Toyan
0

Leggings eller långkallingar är ett måste, är väldigt frusen av mig.

Maria
0

Ingen mer som testat termokjol?

/Maria

[peter54]
0

Jag använder inte långkalsingar alls, det funkar inte eftersom de liksom fastnar på proteserna när jag år och böjer knäna. Jag har faktiskt provat och de blir benen nästan som om knäna var stelopererade.

När det är riktigt kallt, eller om jag vet att jag ska sitta stilla längre tid ute vintertid, så använder jag termobyxor. Insidan är "hal" och glatt så de fastnar inte, men jag kan bli lite strakbent ändå om långbyxorna under inte är mjuka nog. 🙂

Tarotstollan
0

När jag går ut på vintern har jag alltid leggings under jeansen. Om jag skall bort till någon och stanna länge, så går jag bara in på toan och tar av mig leggingsen och tar på mig dem igen när jag skall gå. Det är ju bara att säga att jag har leggings på mig så jag måste ta av dem annars kokar jag ihjäl!😉
Annars behåller jag dem på inne, det blir inte så varmt för mina leggings är ganska så tunna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Thiah]
1

Absolut! Är det riktigt kallt har jag även täckbyxor över. Hatar att frysa… Står ute mycket genom jobbet så har en del varma kläder.

Marr
0

Är det under 10 grader börjar jag med långkalsonger eller tajts under brallorna. Har köpt sk termotights med lite ulligt gosigt på insidan.

En sådan termokjol är jag nyfiken på och sugen på att investera i. Verkar smidigt att bara svepa om och dra igen dragkedjan. Fast kanske jobbigt om det är en meter snö att pulsa i? Perfekt annars för dom kortare rast-rundorna med doggen, dom varar ju lite mer än en halvtimme ändå.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
0

Jag ska ha en termokjol någostans, har bara använt den en gång så jag minns inte om den var bra eller dålig. antagligen lite klumpig eftersom jag inte vet var den är

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
0

#20 Det finns korta termokjolar om man nu brukar pulsa i djup snö.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TjockaBerta
0

Jag har använt termokjol i flera år. Bara att dra på över leggings eller jeans eller över kjol och lätt att ta av när man kommer in

>>>Malum domesticum<<<

[TanatosNyx]
0

Långkalsonger, termobrallor, flera lager byxor.. man tager vad man haver! Jag fryser!

Marr
0

#22 En knälång termokjol skulle ju vara idealiskt man har ju stövlar eller benvärmare. Benvärmarna hänger man på elementet när man kommer in. Ska faktiskt titta runt efter en  lämplig termokjol för vintern.🙂

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Afturelding
0

Nej, men jag kombinerar fodrade leggings, strumpbyxor, knästrumpor och raggsockor när det är som kallast. Och varma underkjolar, gärna stickade i ull.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fruktgumman
0

Ja riktigt kalla vinterdagar så är det för kallt med bara jeans.