Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 310 ggr
Nadesch1
0

God morgon 4 sept.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriver från dotterns padda då jag inte kan komma in på iFokus sedan gårdagen Så här ser det ut!

Universum är mitt hem

Nadesch
Farwuq
0

God morgon alla.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
2

God morgon 🙂

Soligt och 11 grader just nu, jag ska försöka leta upp ett nytt svampställe idag, istället för den skog jag var till sist som inte längre var någon skog, utan bara ett stort hygge..

aggeelin
0

Godmorgon!

#2 Vårt svampställe har också blivit ett hygge. Tråkigt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Godmorgon!

Flera av mina kantarellställen finns i 35-årig granskog. Flera sådana skogsområden gallrades förra året och jisses vad kantareller det växer där riset ligger lite packat vid och i stickvägarna som maskinerna kört på.

Och på tal om skog.  Ny kurs på skolan. Fyra nya elever från Danmark som är här och ska lära sig köra skogsmaskiner. En tjej ingår i gruppen och igår var det hennes tur att  få ta del av mina tips. 

Kul med kvinnor i skogsmaskinerna, de har ett helt annat handlag med maskinerna än männen.

Nu ska jag iväg och jobba några timmar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
1

Ja, jag menar inte att det kanske inte skulle finnas svamp där det är avverkat, men jag har ingen möjlighet att ta mig fram på ett hygge 😉

stina63
0

God kvälls

Fint väder vi har fått igen. Så härligt., Nu är jag ledig tre dagar. Ska iväg över helgen till Ramsberg. ska bli skoj.  Men tittar in lite mellanåt så ni inte glömmer bort mej, hehe
Tvättar har mig ska städa också.. Sen blir de en go räkmacka

Så tråkigt cristine hoppas de ordnar sig.

aggeelin
0

Å. Vilken härlig dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
1

God aftonkvist 🙂

Det blev en fantastisk dag, temperaturen kom upp till 24 grader som mest under eftermiddagen. Jag var till två olika skogsområden för att titta efter svamp, men det är på tok för torrt i skogen, jag såg inte ens någon skräpsvamp.

Maria
1

Godkväll. 

Har tillbringat dagen på Marstrand. Soligt och fint och vi såg världens vackraste största segelbåt. Nytillverkad och de brukar ju inte vara så vackra med mahogny och teakdäck och två master. Säkert 40 meter lång och gissningsvis var flaggan från Nya Zeeland.

/Maria

Maria
0

Jag googlade och hittade båten som heter Christopher. 46 meter är den visst.

Såååå vacker.

/Maria

Intehärutandär
0

Idag har sjuklingarna gått en promenad. Det var otroligt skönt i solskenet.

alice1960
0

god  kväll,,,,nyss inflyttad sitter hav av lådor kan inte plocka upp då renovering kommer att ske toppen roligt men tröttsamt 😴 ny dag imorgon🙂