Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1413 ggr
Cristine
0

Är du en bra lyssnare...

eller tycker du det är jobbigt om någon lättar sitt hjärta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Beror helt på vad det är. Vissa saker kan ju vara jobbiga för en annan och kanske inte ha bra tips eller råd som man själv med kanske behöver "hjälp" med eller jobbig händelse eller liknande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Så länge det inte innebär att jag får information om hur personen ljugit för andra så är det inga problem.  Jag kan nämligen inte av att man lurar andra.

[kerstinthemilklover]
0

Vilken bra fråga.
Jag önskar att jag ärligt kunnat svara ja på frågan.

Men det är inte helt enkelt. Jag har ingenting emot att lyssna på när någon lättar sitt hjärta första eller andra gången. Men beroende på relation till individen och om den har en förmåga att bara mala på om sitt livstrassel och ingenting annat så tycker jag att det är riktigt tråkigt att höra på.

[TanatosNyx]
0

Mitt öra finns alltid för de som behöver prata, oavsett vad.

[JenniN]
0

Jag är en bra lyssnare, men jag är också vääldigt duktig på att prata! Haha, när jag väl är på prathumör så kan jag prata om allt möjligt, hur länge som helst. 

Men ja, är det någon som jag bryr mig om som vill lätta sitt hjärta om vad som helst så lyssnar jag gärna.

[peter54]
2

Jag är bra på att lyssna och vara till stöd och jag har några kompisar som min fru kallar "dina patienter". De vet att jag är mentalt stark och inte har några problem med att hänfalla åt dåligheter som missbruk och annat när det går emot. Om jag vet att det handlar om enstaka tillfällen och inte något som blir en evig följetong hjälper jag gärna.

Därmed är svaret på frågan inte odelat ja. Det finns människor som "hänger sig på" när man hjälpt dem en gång så att de förpestar ens egen tillvaro. Jag har ganska mycket eget bagage fysiskt och medicinskt och jag har därför kanske inte alltid ork att vara evighetsstöd åt någon.

Tarotstollan
0

Jag försöker men det är inte så många som använder mig som bollplank. Däremot blir jag bara irriterad när samma människor upprepar samma saker över 3 ggr, för då bekräftar de bara "tycka synd om mig mentalitetet", tycker jag. De lyssnar inte på vad de får för svar, är bara intresserade av sitt eget gnäll!🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anders 50
0

Jodå,  jag lyssnar, och  får uppskattning för det och för de råd jag kan ge.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

Tycker att jag är en bra lyssnare både privat och i mitt yrke.