Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 903 ggr
Cristine
0

Blixt och dunder...vilka under!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du haft mycket åska i sommar?

Endera älskar man den eller så är man rädd och våndas

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Ja, här har åskat en hel del och så hamnade vi i ett enormt oväder på Marstrandsvägen i lördags.

Jag är inte rädd för åskan men jag har respekt för naturen.

/Maria

Intehärutandär
0

Vi har haft, men bara små fjutt. Ett par, tre smällar per gång. Tråkigt, för jag o barnet älskar åskan. Han är snabbast på att dra ur all el o fram med brädspel/kortspel/tärningar.

Fridaaaa
0

Nja en period hade vi men varit lugnt nu, kom dock lite åska igår men hade behövts mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

En gång åskade de. men sen har det inte hänt något här i Malmö

[Sisa]
0

Här har inte äskat på länge…nej, rädd är jag inte men som Maria respekterar jag naturen.

[peter54]
0

Här har åskat några gånger. Lördagen för en dryg vecka sedan hängde åskvädret här i två timmar och vi fick 30 mm regn på de två timmarna. Jag är inte rädd för åskan, men alltid lite orolig när den ligger rakt över för att den ska gå ner i huset.

Anders 50
0

Här har det åskat mycket i sommar, senast i lördags och söndags, och då rejält. Men än i sommar har inget gått sönder mer än en kopplingsplint till bredbandet i byn.

Jag gillar inte alls när det åskar, bor sist, långt ut på el och tele-linjen och här smäller det rejält. Men det var värre förr när ledningarna gick i luften.

Det mesta som är el-drivet här har åskan slagit sönder genom åren, t.o.m. hydrofortanken sprack en gång när blixten slog ner i en björk i trädgården 20 m från huset. Då lystes det upp inne i huset så man nästan blev blind några sekunder.

Kul/klotblixtar kommer farande eller rullande ibland, med de var vanligare förr, och de är ju inte så farliga, men otäcka ändå.

Usch och fy för åskan . . finns mycket att berätta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Nu är det åska! Och regn. Väldigt mörkt ute pga molnen. Behövs!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

De kom lite regn här i malmö. Men de var inte mycket. Åskat vet jag inte för jag sover så hårt…

[TanatosNyx]
0

brr! som barn älskade jag åska och var jättefashinerad av det, men nu vill jag mest smita in under sängen eller nåt och gömma mig! Eländes elände 🤫 har blivit en riktig kruka på senare år.

Karmatarerskanise
0

Hemma har vi haft ytters lite åska. 

Här i Funäsdalen har det åskar ganska mycket.  I förrgår höll det på två timmar och strömmen gick. Riktigt mysigt :)

VildaVittra
0

I natt var det kornblixtar över Uppland efter det sjönk temperaturen till en mer behaglig nivå, vanlig åska har det dock varit en hel del av.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
0

En villa brann ner igår efter blixtnedslag i Rasbo utanför Uppsala.