Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 339 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, tisdag 22 juli

Godmorgon på er!

Nu var det ett tag sen jag skrev morgonhälsningen. Jag har varit i stugan i skogen några dagar och haft det varmt och badskönt. Nu tar jag lite sovmorgon och så ses vi när det varit ljust ett tag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon.

Det är lika soligt och fint idag så jag kommer att hålla mig inomhus tror jag😉

/Maria

Mooniq
0

Mårning. solen skiner och det är redan varmt. Igår och i förrgår var jag på stranden så kroppen har många färger.. Idag blir det inomhus på fm och sen jobbet under em. Tror det är bra för färgkartan att lunga sig lite 🙂☀️😎

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
0

God morgon

Fint väder idag med. Härligt Jag ska jobba kväll. Jag tvättade igår så jag får ta in tvätten innan jag sticker till jobb.

Ha en skön tisdag

Nadesch1
1

God morgon alla! Främmande idag…vi hörs. Cristine

Universum är mitt hem

Nadesch
aggeelin
0

Solen skiner och jag är på väg ut i trädgården för att äta frukost.

Önskar en fin tisdag!

Toyan
0

God morgon!

Ännu en varm dag, ska gå igenom kartonger i källarförrådet idag, helt ok för där är det svalt🙂

Vad ni än fyller dagen med så hoppas jag den blir bra🌺

[peter54]
0

God förmiddag 🙂

Riktigt varmt inatt igen, men med takfläkten på full sprutt och bara ett lakan som "täcke" gick det hyfsat bra att sova ändå. Nu är det 25 grader i skuggan och det lär väl inte stanna vid det över eftermiddagen kan jag tänka mig. Jag ska fylla tunnan vid växthuset med nytt vatten så att ungarna kan doppa sig i den när de blir överhettade.

Vi får se vad vi ska hitta på, kanske kan jag övertala ungarna att ta en sväng till Gysingeforsarna, där svalkar vattnet ner luften lite i alla fall (jag kan meddela att de har inte klivit upp ännu, de ligger fortfarande och drönar båda två) 😉

aggeelin
0

#7 Det hör väl till tonårstiden att sova så länge :)

[TanatosNyx]
0

God dagens!

Trögstartat maskineri idag! Whiplashen gillar inte korsdrag, så i morse kom resultatet med besked, urk! jätteinflammation i nacken, sprängande huvudvärk och smärta bakom ögonen så jag knappt ser nåt. Tårarna sprutar (inte gråt alltså) och jag är yr som en fyllekaja. Nåja, det börjar ge med sig nu när man har rört på sig en stund. Det verkar som om jag klarar mig utan värktabletter trots allt.

Maria
0

Vår son har alltid varit morgonpigg och som tonåring vet jag att han gick omkring och var rastlös hela förmiddagarna innan kompisarna hade vaknat😃

/Maria

citytjejen
0

Här blir det jobb i några timmar till, sen ska min man och jag åka ut i skärgården och ha det mysigt!

/Christina

[peter54]
0

#10 Våra har ändrat sina vanor från yttersta punkten på ena hållet till yttersta punkten på andra hållet. Jag minns med skräckblandad förtjusning hur jag var tvungen att sitta och titta på Byggare Bob och Tomas Tåget kl 4 när de var små. Nu går jag in och drar upp rullgardinerna vid 10, annars kommer de upp lagom till kvällsmat.

Maria
0

#12 Tänk så olika det kan vara.

/Maria

Intehärutandär
0

Jag smälter bort på övervåningen. Brukar aldrig sitta här (v-rum), men behövde göra lite saker via datorn. Är som en bastu här, värmen stiger upp. Fönstren är öppna, men inget korsdrag finnes. Pust.

…och jag som ska möblera om för att göra plats för sängar här uppe…

cattisa
0

Idag är det en sådan där fantastisk sommardag som man drömmer om på vintern när man längtar efter sommaren!

Här är 24 grader, blå himmel med några små vita molntussar på. Det är semestertid och vi har varit ute och fiskat på en liten sjö. Vi fick inte något i och för sig, men huvudsyftet med att vara ute och fiska är ju faktiskt att koppla av! Höra vågorna klucka, se glittret på vattnet. Och njuta av att det är sommar Nu! ☀️

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[peter54]
0

Här har vi haft 29 grader i skuggan under eftermiddagen, det dryper av mig fast jag inte har tagit i alls. Visst är det trevligt med sommar, men varför måste man välja mellan 10 grader eller 30 grader? Kan det inte vara lite lagom mitt emellan någon gång 🥵

Anders 50
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gokväll.

Svetten har runnit i floder från skallen idag, det går ju inte att bara sitta still och inte göra nånting. 27-27 grader är det här men det är inga problem med att sova på nätterna. De tjocka (24 cm) Jysk-madrasserna jag köpte förra året är helt fantastiska, vet inte hur de fungerar men svalt o skönt är det att ligga på dem.

Och i skotaren är det skönt, bara ställa in AC;n på 18 grader. Gjorde klart på ett ställe nära grannpojken Oskar igår och körde hem till honom och lät honom åka med. Lita på att han gillade det. 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!