Husdjur är härligt
Vår lille adoptivkatt Lakritz är nu ungefär ett år. Han kom i december till oss och han har blivit ett riktigt litet charmtroll.
Moritz har levt upp och blivit lite smalare😉 Jag vet inte om det beror på att han springer och leker mycket mer eller om Lakritz äter den mesta maten, haha.
Han är ju kolsvart och det är ganska speciellt. Han är svår att se om kvällarna. Ligger han ute så syns han inte förrän han öppnar ögonen och man ser ett par gulgröna "lampor"
Han är dessutom den minsta katt vi haft. Alla våra tidigare katter har varit stora. Moritz väger idag 6 kilo och jag gissar att Lakritz nästan bara väger hälften.
Visst är det härligt med djur? Jag tror inte jag skulle kunna trivas utan husdjur.
/Maria
Här kommer en bild på vännerna.

/Maria
Underbart de är. Djur är så härliga jag älskar ha djur omkring mej.
Så fina dom är. Vacker päls,
Mina dom är 6 år nu, Jösses vad tiden går, Nog märker jag att dom börjar bli äldre. Dom är mycket lugnare nu hehe
Ja, tiden går. Moritz, den gamle, är redan 12 år.
/Maria
De kan man inte se att han är 12 år.
Det ska jag genast säga till honom😃
/Maria
#6 Vilken sötnos🙂
/Maria
Jag har genom åren haft undulater, hamstrar, vandrande pinnar, akvariefiskar, hundar och katter.
/Maria
I vår hall hänger det en skylt. På den står det "Ett hem utan hund är inte ett hem". Det är ju så det är.
När vi adopterade Lakritz så hade jag hört att svarta katter inte är så populära. Där för valde vi honom😉
Har ni också hört det?
/Maria
#11 Åh, så fina🙂
/Maria
Jag håller med om att djur är berikande för livet, men det där med att ett hem utan hund är inget hem måste jag få protestera emot. Här finns ingen hund, men ett fullgott hem är det ändå. Min fru är en "kattmänniska" och hon har haft katt sedan hon flyttade ifrån föräldrarna. Hon vill inte ha hund.
Själv är jag nog mer hund- än kattmänniska, men jag är av den åsikten att hundar inte ska lämnas ensamma längre perioder och eftersom vi är borta tre hela dagar per vecka, finns inte förutsättningen att ha hund. Jag har haft mycket djur, alla möjliga mellan gråsuggor och herefordkor. Numera finns bara en katt och ett akvarium hemma, men så har jag mina egna avlånga djur i en annan byggnad 😉
Detta är en av våra tidigare katter, han hette Måns, aka Måns Oskar Bonavena aka Front du Boeuf. Han var en kraftig katt, 8,5 kg och han föddes på valborg 1993. Elva år gammal drabbades han av höftledsförlamning och då fick han somna in
#14 För vissa kanske det är så, precis som vissa tycker det är inget hem utan en katt, eller det är inget hem utan vissa andra saker, för enskilda kan det ju vara så, som för mig: inget hem utan djur alls. Eller tja ett hem är det ju men skulle inte kännas som ett hem så att säga, skulle hela tiden vara som att något fattas och inte trivsamt, ialla fall för mig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Katter är härliga djur. Och mitt hem vore absolut inget hem utan katter…ja även hundar, men nu gällde det ju katter. Katter tillhör "inventarierna" här, lika mycket som gardiner, möbler, m.m.
Och snart berikas hemmet med katt nummer tre…Nisse. Dagsfärsk bild…Nisse längst till vänster.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#13 Jättefin bild
#14 Ståtlig katt med ett ståtligt namn.
#15 En så söt dagsfärsk liten Nisse.
/Maria

Min Stosch har fått en knöl bortopererad och det blev problem med läkningen, så veterinären packade in honom. Det första han gör när vi kommer hem är att springa in i buskarna och bandaget fastnar.
Eftersom han var så arg lindade jag en elastisk binda om förödelsen.
En husbil är inget hem utan djur. Därför bor 2 katter med mej i den.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#18 Stackarn.
Har katterna aldrig sprungit bort från dig och husbilen?
/Maria
Wow så fina bilder på era djur.
Min man är uppvuxen med hundar. Främst labrador och Schäfer. Jag/vi har haft två taxar men siste taxen Higgins hade fel på sina framben och var inte ute på långpromenader precis så då skaffade vi en katt som sällskap till honom.
Första året hade jag väldigt svårt att vänja mig vid två gula ögon som stirrade på mig när jag var på toa, lagade mat, åt, såg på TV. I stort sett som en tyst skugga vid mig hela tiden😉 Sedan blev jag helt kattfrälst.
/Maria

Jo, det har hänt att de sprungit bort. Katten på avataren, Vov-Vov var borta några dygn vid havet/sommarstugeområde i Danmark och vid ett ställe i Spanien. Man hon kom tillbaka. Hon är den enda av 5 som gick på egen upptäcktsfärd. Alla andra har varit hemma på nätterna.
Den senaste Skrutt är en vildkatt som flyttade in i november ca 6 månader gammal. Hon är borta hela dagarna, men kommer in o äter på kvällen, sen går hon ut igen. Men på morgonen ligger hon på sin plats.
Kedjar fast dörren på natten så det är fritt att gå in o ut.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#22 Roligt att höra att det fungerar så bra🙂
/Maria
#25 Så fina!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#25 Jättefina katter.
/Maria
Tack 🙂
Många fina bilder i den här tråden..
-letade bild på mina akvarium men de har gömt sig nånstans.. har iaf två kar och lite fisk till de..
Wilda och Wilma är väldigt lika VSK ser knappt skillnad på dom . Väldigt fina katter
Jodå man ser skillnad 😃
Tack…
Vet precis hur livskvalitén skulle vara utan mina djur - det skulle inte vara alls!
Tackar dem varje dag att de finns och förgyller mitt liv ❤️
(Bild utan text - Majsan, 12år)

Rossi, 10½ mån

Samson, 6år
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!