Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 269 ggr
Cristine
0

Hunger

Ibland har lönen svårt att räcka till så sista veckan kan bli lite tung med smörgåsar eller annat billigt, men jag tror inte vi är många som får känna på riktig hunger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Min man och jag har haft perioder i livet då vi har haft riktigt dåligt med pengar men hungriga har vi aldrig varit.

Det finns så enormt mycket billig mat man kan laga själv.

Jag lider med alla svältande människor och den värsta mardrömmen vore väl om man inte har mat att ens ge till sina barn😕

/Maria

Intehärutandär
0

Jag känner sällan hunger då jag växt upp med svält och har det så som vuxen. Är van att vända på slantarna. Vi överlever alltid, det gäller bara att offra mat om man vill ha minsta nöje.

[peter54]
0

Jag har upplevt svåra förhållanden som barn. Jag minns att när vi hade det som värst fick vi 1 ägg, 1 stor Potatis och en kvarts knäckebrödsrundel per dag. Periodvis var det så ända till jag blev 14 år.

Hur vi klarade oss den första tiden här när frugan pluggade begriper ingen av oss. Nu har frugan bra lön, så vi har det bra även om jag inte har någon vidare sjukersättning.

Fridaaaa
0

Vi veckohandlar och lägger undan pengar som är enbart till mat, så är ungefär det samma alla veckorna, inget skillnad innan csn eller lön kommer kring mat

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Jag växte upp i ett hem där jag fick lära mig att äta det som serverades, tack vare det så äter jag all sorts mat idag.

Har varit så frisk och kunnat arbeta så jag kunnat kosta på mig den mat jag velat äta, och även sedan jag slutade arbeta så unnar jag mig god mat. Och framtiden som pensionär är jag inte rädd för, det ska finnas råd att äta gott då också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!