Nu är det grönt …
… i naturen. Frugan har klippt gräset och jag förundras över hur stor tomten ser ut och hur välordnat allt verkar när gräset är nyklippt. Därför tog jag kameran och gick runt huset och fotade vår del av världen.
Vyn mot väster ser ut så här i kväll, syrénerna har blommat över och häcken mot vägen är bara grön.
Jättefint. 🙂
Vackert.
Men så tidigt. hoppas att lupinerna står till midsommar. så det finns blommor till midsommar stången..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jättevackra bilder.🙂
Hoppas ni har en självdrivande gräsklippare för det ser ut att vara stora ytor😉
/Maria
Fina bilder som man blir glad av :)
Zabelle
#15 Nä jag hoppas tvärtom att de ska vara överblommade då, jag avskyr när man tar av dem så de dör på en gång och framför allt inte producerar några nya frön 🙂
Vi har en självgående, men det tar två timmar ändå 🙂
ahA Peter du tänker så,om midsommar stången.☝️
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tog jag av den gula lupinen för tidigt?
Cristine
Universum är mitt hem
Nadesch
Så fint du bor, Peter! Hur stor är tomten egentligen ?
Oj ännu mera fina bilder. 🙂
Så fina bilder
#21 Drygt 2200 kvm.
#24 Då hade vi ungefär lika stor tomt på vårt torp 2080 kvm.
/Maria
Å så vackra lupiner! Jag tycker också att det är en blomma som ger mig positiva minnen från barndomen!
Jättefina bilder!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så fint ni har det!🙂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
# 24 Det var stort…
#28 Ja det kanske kan tyckas så för en tomt, men grannarna har ju gårdar på ett par hundra hektar, så i jämförelse med dem har vi litet. Det som är riktigt bra med vår lilla avstyckade tomt här, är att gränserna visserligen är markerade, men vi kan ju nyttja mycket av ytorna runt tomten fritt.
När vi lägger bågskyttebana runt tomten så är det mest på marken runt oss vi anlägger banan och min tripod står faktiskt utanför tomtgränsen 🙂
# 29 Så bra! Vi gör faktiskt så med, utnyttjar marken utanför vår tomt. Det är ju mest skog och aldrig någon som bryr sej om!
Vackert.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag hade 3000 i Ljustorp och det tog mej 7 timmar attklppa, sedan köpte jag en åkklippare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har testat åkgräsklippare, men det är svårare och tar längre tid med en sådan på vår tomt. En såpass kuperad gräsmatta som vi har passar dåligt för åkgräsklippare. Jag slog dessutom sönder mina knogar eftersom ratten sitter såpass nära stolen att jag slog i knogarna i proteserna.
Jag fick köra runt buskar och rabatter med den vanliga klipparen.
Åh, vilka fina bilder🙂
/Maria
Underbart!