Godmorgon måndag 19 maj
Godmorgon på e!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon. Mulet idag men ganska varmt så det får man vara glad för.
/Maria
Godmorgon!
Mulet här också, och regn ska det visst bli. Men det gör inget, jag ska bara läsa ändå. Nästa vecka ska sista uppgiften in, ska bli skönt att ha lite ledigt. Förmodligen tar jag hela juni innan jag börjar på sommarkursen ordentligt, hela månaden är proppfull 😛
Hoppas ni får en trevlig måndag!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Morrn!
Har städat lite nu på morgonen. Mäklaren kommer och ska värdera lägenheten. Inte kul alls då jag hyr den i andra hand.. Men men, det är väl sånt man får ta när man hyr just så. Inte min lägenhet så har inte mycket att säga till om. Så det är dags att leta efter nytt boende IGEN.. Jösses..
Annars så har jag inge planer för denna måndag. Överleva illamående och försöka äta. Tycker att det kan släppa nu. På onsdag går vi in i vecka 13 så borde ju snart bli bättre tycker jag.. Om nu inte Knott tycker jag ska må illa hela graviditeten.. Urk..
Ha en fantastisk måndag!! <3
Kram!
Goförmiddag!
Sitter och undrar om vädret ska bestämma sig någon gång..helblå himmel-disigt- helblå igen-molnigt-början till helblå och hoppas det stannar där….. 24,6 i solen
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nu går jag ut så får vädret göra som det vill..tar med paddan
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här har vi regn men slipper magsjuka och det är jag glad för :)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#5 Usch då! Krya!
Här har det varit fullt upp idag! Jobb…jobb hemma…dambesök…middag (älg)…ett rejält åskväder med regn…och nu spöregn igen, dock utan åska. Jo..lite annat emellan också.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God kväll 🙂
Här har regnat hela dagen, men jag var på dialysen, så för min del var det en bra dag att regna på. När jag kom hem åkte vi till biografen Focus i Östervåla för att avlyssna och beskåda avslutningskonserten för den lokala musikskolan där vår 13-årige pojke är med. Konserten varade i 2,5 timmar.
De hade också bjudit in fyra avgångselever och deras musiklärare från Tierps gymnasiums estetiska program som nu är nedlagt. Vilket drag, särskilt när de spelade en av Black Sabbaths instrumentallåtar.
Vår pojke var med på fyra nummer, först två med gitarrgruppen, där alla spelar akustisk gitarr och sedan med rockgruppen med två guror, bas, synt och så vår kille på trummor. Jag och frugan blev nästan chockade när de spelade "Sheena is a punk rocker", pojken spelade trummor helt fantastiskt bra. Alla var jätteduktiga och vi var alldeles tagna efteråt.
Vågar inte visa någon bild med folk som uppträder, så det får bli en på scenen 🙂
#10 Det måste ha varit en rolig kväll. Alltid kul att lyssna på vad barnen åstadkommer.
Nu blev jag nostalgisk när du nämner "Sheena is a punk rocker" Ramones tror jag det var som gjorde denna?
/Maria
#11 Ja Ramones släppte den 1977, men svenska Shebang gjorde en cover 2001 som är bättre 🙂
#12 Åh, det ska jag kolla upp.🙂
Ibland är det bra att bli påmind om gamla låtar som fallit i glömska.
Jag minns när sonen bodde hemma. Då var man mycket mer uppdaterad.
/Maria
#13 Mina barn lyssnar på rätt knepig musik i min smak när de är hemma. Ludvig gillar Scrillex och liknande, det är för nojjigt för mig. Lovisa lyssnar mycket på tjejpop av den sort som sjungs på de där dubbade tonårsserierna. Den musiken är för glassig för min smak.
I musikskolan får de spela mycket av den musik jag lyssnade på när jag var yngre. Det har nog att göra med att ett par av lärarna är i vår ålder. Igår spelades bland annat Bryan Adams "Summer of '69" och ett par låtar av The Doors, blandat med lite nyare saker som till exempel "Into the fire" från Hobbitfilmen. Den sjöngs av 8ans och 9ans tjejer riktigt bra. 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här gruppen är jag förtjust i just nu - Mumford & sons http://youtu.be/CTew0ga2viw
Zabelle
En till http://youtu.be/20Ov0cDPZy8
Zabelle
Ja det där är bra musik zabelle. På tal om akustisk gitarr, du har väl inte missat Ewan Dobson?
#17 Honom har jag aldrig hört talas om, han var snabb i fingrarna.
Kollade på You Tube, han har lustiga prylar på huvudet 👍
Zabelle