Vilken choklad är din...
favorit?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Choklad är något ganska nytt för mig då jag aldrig tyckt om sötsaker men sedan jag opererade hjärnan så älskar jag allt sött. Knepigt…. Jag tycker choklad passar väldigt bra med mintsmak och med lakritssmak. Systrarna Kanold här i Göteborg tillverkar egen ljuvlig choklad och konfekt. De har en chilitryffel som är oslagbar. Slurp….
/Maria
Mörk choklad med havssalt tycker jag om!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Har ingen favorit. Äter knappt någon choklad mer än över julen, och då blir det Aladdin.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#1 Maria!
Var har Systrana Kanold sin butik?
Äter lite av varje.
P. Det får jag inte göra! Har ju diabetes.
#4 Södra Larmgatan på hörnet vid Vallgatan. De heter "Flickorna Kanold" och inte systrarna som jag alltid säger fel och kallar dem….
/Maria

Tack Maria.
Mintchoklad eller apelsinchoklad har alltid varit mina favoriter.
Mörk choklad, minst 70% kakao, helst högre siffra, men äter bara choklad några gånger om året. Gillar inte ljus choklad alls, jag tycker den är alldeles för söt och så får jag ahlsbränna.
I dagens extrema vinstmarginalsamhälle har det hänt något med kvaliteten på chokladen, den lämnar en efterkänsla av fin sand i munnen ungefär som den billigare Kalmarchokladen som Konsum sålde när jag var liten gjorde.
Mörk choklad med nötter men utan mjölk! Är inte så lätt att hitta, men gott är det! Finns i hälsokostaffärer ibland. 
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Jag tycker mycket om mörk 70%-ig choklad med havssalt. Tycker också om Marabou ljus choklad, den "vanliga" men även de med mint, apelsin, schweizernöt och med Oreo-cookies i.
Och så har Ritter sport en del goda också, t.ex den som heter Praline.
För att bara nämna några 🙂
/Christina
Det mesta i chokladväg går ner, däremot är jag inte särskilt förtjust i mörk choklad över 65 %.
Marabous stora Premiumkaka med marsipan, den försvinner alldeles för fort!😮
I små chokladbitar gillar jag mest Pigall, Skotte, Nogat och Dajm.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag gillar såna där belgiska havsfrukter som är gjorda av både vit och mörk choklad. Toblerone är en annan favorit, helst vit. Till jul äter jag gärna ischoklad och egentillverkade Mozartkulor.
Om jag får välja ur chokladaskar med blandade praliner tar jag helst bitar med nougat i.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vanlig hederlig Marabou choklad är gott.
En Whiskyfylld chokladkaka som heter Famous Grouse. Den är farligt god, trots att jag inte gillar whisky.
Annars älskade jag lakritsplopp, men den finns ju inte längre 😭
#14. Vilka är det som tillverkar Famous Grouse och var köper du den.
Det finns ju liknande Lakritskakor. Den finska, Salmiakki heter den. Fick googla upp den först. Fast Ploppen kanske var sötlakrits i, jag kommer inte ihåg.
Sist köpte jag på ÖB som fått in ett billigt parti. Här kan man beställa:
Har provat andra salmiakchoklad, men det finns ingen som ploppen.
#16. Då skall jag gå till ÖB och kolla om de har den här.
Nej, du har rätt det är ju inte detsamma.
Fanns en choklad kaka förr om åren som jag gillade som inte finns kvar heller, "Makalös" hette den. Det var minst 4 olika fyllningar i den i olika rutor.
nå´n mörk hög%ig kan vara gott till kaffet
som godis är Dumle-klubbor fortfarande en ..😛
penke