Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 359 ggr
aggeelin
0

Kontakt med byggföretag...

Vi har sen huset var nytt haft problem med att värmesystemet tappar trycket och över ett år har vattnet försvunnit ut någonstans. Vi har haft mycket kontakt med Skanska runt  detta och bemötandet har inte varit det bästa. De har inte hittat felet och då de inte hittar det finns det inte. En annan firma hittade felet på en timma. Det läcker vatten ur rören under golvet. Läckan de hittade finns där vi har matbordet. Sen har det dragit ut på processen i åratal och Skanska vägrar ta sin del. Det är vi som orsakat problemet. Förhoppningsvis kommer vårt försäkringsbolag att ta det med Skanska men nu verka det som även de backar.

När golvet nu äntligen bröts upp igår visar det sig att det är vått och mögligt under golvet. Det var ju det vi sa. Skanskas rörarbete är skarvat och skarven är tätad med silvertejp…

Detta är bara ett av de problem vi och grannarna haft med Skanska. Ni kanske minns att jag berättat om hur kallt vi har haft det inne och mycket annat.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Det är därför jag gillar att bo i hus för där kan man göra allt från grunden och se till att sådant aldrig skulle kunna hända.

Det är nästan omöjligt att slåss mot de stora jättarna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
1

#1 Då gäller det ju att man gör allt själv. Många gånger måste man ju ändå anlita fackmän även om man bor i hus. T.ex elektriker.

/Maria

[Rödluvan]1
1

#1 Hur skulle du kunna göra allt själv? Har du någon utbildning som behövs för att göra det?

Cristine
0

#2 Elektriker finns två st i familjen…. en ingenjör, en av sönerna har byggt om huset ända från grunden Jag och dottern har hjälpt till. Sedan har jag gjort en massa själv. Det är klart att alla har inte den turen.

[Rödluvan]1
0

#4 Är det fackmannamässigt gjort då? Annars kommer det bli problem i framtiden.

Cristine
0

Det är klart det är!

[Rödluvan]1
0

#6 Hur vet du att det är det?

Cristine
0

Tack för att du orar dej för mej men allt är OkBlomma🙂