God morgon 8 maj
Morgon! đŽ
Uppe med tuppen pĂ„ min lediga dag⊠ska ivĂ€g med min dejt vid lunch đ Hatar att kalla det dejt men det Ă€r vad det Ă€r⊠haha!
Ha en bra dag!
Vi vĂ€ntar pĂ„ internetgubbar. De ska byta uttag o göra ett pĂ„ övervĂ„ningen. Borra i min parkett! Ăr tredje ggn vi vĂ€ntar pĂ„ dem nu. . .fĂ„ se om nĂ„tt hĂ€nder idag? Sovit dĂ„ligt igen, hatar att ha oinbjudet folk hemma. MĂ„r psykiskt sĂ„vĂ€l som fysiskt illa dĂ„. Obehagligt med frĂ€mmande folk överallt. Vet inte vart jag ska ta vĂ€gen. Sovrum o storrum Ă€r jag bannad frĂ„n idag. Och det regnar ute. Uh, panik o de Ă€r inte hĂ€r Ă€nnu. :(
Godmorgon!
Kallt och grÄtt. Vi skulle visst fÄ sol pÄ lördag som tidigast⊠Idag ska jag iallafall försöka hitta en skola dÀr jag kan utföra en fÀltstudie. Och sen ska jag titta pÄ dokumentÀrer.
PÄ tal om dokumentÀrer sÄ bör ni alla se One day on Earth om ni inte gjort det! Privatpersoner vÀrlden över har dokumenterat en och samma dag, och sen har materialet klippts till en nÀstan tvÄ timmar lÄng dokumentÀr. Livsöden, vÀrldsnatur, religiösa seder, ja, allt som finns i vÄr vÀrld!
/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pÄ fantasy.ifokus.se
#2 Ă hđ Kan du inte ta en kaffe eller nĂ„t i köket sĂ„ lĂ€nge? Kanske stĂ€nga dörren om dig om du har en dörr i köket det vill sĂ€ga? â€ïž
Godmorgon!
#1 Oj sÄ mÄnga! Vi hade ett par grÀsÀnder i trÀdgÄrden pÄ morgonen - det har vi inte sett förut. Hoppas inte de tar hit hela slÀkten :)
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
God morgon đ
GrÄtt och regnigt, kallt, bara 5 plusgrader, inget kul utevÀder. IgÄr fyllde jag pÄ nytt i fÄgelbordet, jag har inte haft möjlighet att skaffa fÄgelmat pÄ ett tag av olika skÀl.
Attans vilken fart det blev pÄ en gÄng, domherrar, steglitser, stenknÀckar och sÄ den fina gulsparvshanen som bor i utkanten av tomten. Dessutom förstÄs, alla de fÄglar som bor hÀr hos oss, pifinkar, grÄsparvar, blÄmesar, talgoxar, entitor, nötvÀckor och massor av bofinkar.
Den hÀr fina gulsparvshanen trodde jag nÀstan var en kanariefÄgel första gÄngen jag sÄg honom.
Godmorgon!
Det regnar! Och i gĂ„r kvĂ€ll var det premiĂ€r för den dĂ€r fina doften ute som det bara blir nĂ„n kvĂ€ll pĂ„ vĂ„ren. Doften av nyutslaget björklöv i regn. Och som bonus hördes enkelbeckasinen, göken gol och morkullan strĂ€ckte förbi med sitt "knort..knortâŠknortâŠpisp"-lĂ€te.
Nu ska jag ivÀg till vc och lÀgga om mina blessyrer, hoppas jag slipper nÄgra bandage. Proviantera till mig och djuren sedan.
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Nej, har ingen dörr till köket. Trivs inte i kök alls, om man inte stĂ„r vid spis/ugn. Ăr bara sonens rum pĂ„ 10 kvadrat. Och badrum. De har varit hĂ€r nu, tog 20 min ca. En till gubbe kommer senare för att mĂ€ta signaler. Satt mig i köket och pillade med barnens nya pussel, allt för att slippa panik. Skönt att det Ă€r över, har gruvat mig i en mĂ„nad.
#8 Styrkekramar!!!!! â€ïžđș
#10 Haha, skön bild!
GokvÀlls
KÀnns som vÄren kom av sig försvann, Men idag och igÄr sÄ har det regnat sol regnat sol jösses. Men nÀr solen kom fram DÄ kÀndes det lite varmare. Men man hade för mycket pÄ sig dÄ. För de Àr kallt Ànnu hehe.
Men solen vÀrmen kommer den kommer. Jag vÀntar och vÀntar..
Ha en skön dag
GokvÀll.
Blev en lÄng dag pÄ olika vÄrdinrÀttningar. RÄkade nÀmna till sköterskan att jag fortfarande hade ont i nacken och pÄ lite andra stÀllen sÄ hon förpassade mig in till en lÀkare som tyckte jag skulle röntga nacken, armbÄgen och knÀet.
SÄ ivÀg till nÀsta sjukhus och röntga! DÀr var de osÀkra pÄ tydningen av nack-röntgen sÄ de ringde till stor-sjukhuset och frÄgade om de kunde göra en Datortomografi pÄ mig om jag Äkte direkt? Det gick bra sa de.
SÄ jag Äkte till stooora sjukhuset och Äkte in och ut i den lirra ringen ett par gÄnger men de hittade bara de gamla problemen, artros och pÄlagring i en nervkanal.
SÄ det onda i nacken efter fallet ska lÀka ut med tiden sa de, inget allvarligt.
Det blev en heldag sÄ proviantera fÄr jag göra i morgon.
Ălskar vĂ„r sjukvĂ„rd!!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!