Att hjälpa djur
Jag gjorde en väldig fin sak idag. De kändes så skönt att kunna hjälpa och de värmde min själ inom mej.
Djur är sårbara när det händer något. Ibland får man hjälpa till på vägen när de händer. Vet man ska inte ta små fågelungar, men mamman gick där på vägen försökte få upp sina tre fågelungar till trottoaren. Men kanten var alldeles för högt för dom små.
Vägen är avstängd som tur var. Men traktorer körde där och väjade för dom små. För dom håller på bygga för fullt..
Två äldre en kvinna och en man stoppade mej när jag kom cyklande. Fråga om jag inte kunde hjälpa till. De är inte lätt fånga små fågelungar.
Men de gick väldigt snabbt. Var som dom visste om att jag skulle hjälpa dom. Mamman gjorde inget mer än kallade. Jag hörde att Tofsvipor är kända för sitt skådespel spela skadad. Men hon gjorde inget alls.
Tog den ena efter den andra med mina vantar. Dom sprang direkt till sin mamma som kallade på dom. Jag frågade mannen vad var de för fågel. Han sa de var en tofsvipa. Hon har häckat här varje vår. Men nu förstörs området för henne.
Väldigt fint gjort av dig:)
Vilken härlig historia.🙂 Det verkar ju ha gått bra men tråkigt att området försvinner.
/Maria
Tack.. Kanske dom hade kommet över tillslut. Hade dom kanske gjort ändå. Men kanten var för hög ändå..
🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Härligt Stina!
Zabelle
Bra gjort, Stina!🌺
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Tack Anders Zabelle och Mirinda.