Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hÀlsning
LĂ€st 427 ggr
[peter54]
0

God Morgon 25 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla 🙂

Vaknade halv fem med hjÀrtklappning, oregelbunden puls, kallsvettig och ont kroppen. Jag var tvungen att gÄ upp oh peta i mig en liten kvartssmula av bÄda blodtrycksmediciner jag har, den ena för hjÀrtfunktionen och den andra för pulskontroll. Jag kan inte ta hela tabletter eftersom jag redan har lÄgt blodtryck, sÄ det blir en delikat balansgÄng.

Jag ser fram emot dialysen idag med tanke pĂ„ hur mycket skit som finns i kroppen nu efter ett dygn med stora doser intravenös antibiotika. I morgon ska det ju bli sommarvĂ€der och jag ska till Sala pĂ„ terrariemĂ€ssa, dunderkul 😃

De hÀr busarna passar pÄ tidigt pÄ morgonen innan det blir rörelse i huset.

Cristine
0

God morgon Peter och alla andra! Usch det lÄter otÀckt jag hoppas det gÄtt över, hÄller tummarna.

Ja jag vet nog hur de lĂ„ter för de sitter utanför mitt fönster och tigger mat. Jag hoppas vĂ€rmen kommer hit ocksĂ„, men  södra norrlandskusten skulle visst bli svalare.

Önskar er en trevlig och lugn dag!

Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför stĂ„r mina fötter pĂ„ jorden nĂ€r resten av min kropp Ă€r ute i rymden.

aggeelin
0

Godmorgon!

Hoppas allt gÄr bra Peter sÄ att du kan Äka pÄ mÀssan.

HÀr skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Jag har massor att göra, hemma och borta sÄ det Àr bara att sÀtta fart.

Jag önskar er en fin dag!

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

Maria
0

Krya pÄ dig Peter och hoppas innerligt att du kan Äka pÄ mÀssan men ont krut osv

;-)

/Maria

Pialinn
0

God morgon allihop.

Nu Àr det ni som har sommarvÀrme. HÀr Àr det bara +10 nu fast vi ligger ju en timme efter er. Mörkt Àr det Ànnu!

Och igÄr hade vi +17 fast solen sken plus kalla vindar frÄn Atlanten. Portugiserna börjar tycka att det Àr kallt för Ärstiden.

Vid röda krysset stÄr min lilla husbil, sÄ vi har mycket kallt vatten runt omkring oss.

Far ej fortare fram Àn din skyddsÀngel flyger!

Fridaaaa
1

Morgon!

Uppe med tuppen idag, sambon stack till jobbet och jag kunde inte somna om. Jag ska in och veckohandla plus apoteket nu pÄ förmiddagen, slippa trÀngas med allt folk. Sedan Àven pÄ ekologisk-marknad som ska vara i stan idag. Bra att de har börjat mer och mer med sÄnt. Hejja Ekologiskt!

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#5 Heja ekologiskt och kRAV!!  :)

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

Fridaaaa
0

#6 Japp! đŸ‘
Jag har sĂ„n otur dock, för jag har ju mycket glutenfritt och laktosfritt och Ă€r inte alls mycket som Ă€r eko eller krav dĂ€r đŸ˜• Men grönsaker, frukt, kaffe mm blir eko/krav, det jag kan đŸ™‚

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Godmorgon!

Solen skiner och björkarna Àr gröna.

Idag ska jag och Arrak fĂ„ besök av Varghund med matte. 

Men först blir det en provianteringstur.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Afturelding
0

God förmiddag!

Katten vĂ€ckte mig vid 05.15 inatt. Han hade lagt sin leksak i min sĂ€ng och skulle grĂ€va fram den. Förmodligen var det dĂ€rför jag drömde att han Ă„t upp en hel flock fĂ„gelungar precis innan jag vaknade đŸ˜ƒ

Jag har sÄtt lite mer persilja och grÀslök nu pÄ morgonen och ska strax skriva en sammanfattning av min undersökning.

Ha en trevlig fredag och helg đŸ™‚

/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pĂ„ fantasy.ifokus.se

Toyan
0

God morgon!

Solsken hÀr ocksÄ, men kallgrader tidigt i morse.

Idag blir det att stÀda och lite annat smÄtt och gott.

Krya pÄ dig Peter.

#5 Söta buskompisar Frida🙂

Ha en fin fredagđŸŒș

fotokrafs
0

God eftermiddag! Ser ut att vara en fin dag. Jag har inte varit ute alls, sÄ vet inte hur varmt det Àr.. Hoppas att maken slutar tidigare idag sÄ vi hinner pÄ en liten utflykt. Fira helg lite :)

JanGBG
0

Krya pÄ dig Peter!

Om fÄglar pÄ morgonen!

För nÀsta ett halvt sekel sedan (ja, jag Àr gammal) sÄ lÄg vi i vÄr husvagn pÄ en camping vid havet. Min lilla dotter bara nÄgra Är gammal (hon har tonÄrsbarn nu) vÀckte mig tidigt pÄ morgonen.

Pappa det Àr troll pÄ taket!

Nej, men stora fÄglar som spankulerade dÀr, det lÀt riktigt mysigt!

I dag den fredag den 25 April sa min fru.

Kan du inte göra dina "landgĂ„ngar" i stĂ€llet för middag? SĂ„ kan jag fĂ„ ett glass vin till. KĂ€nner inte för lagad mat i dag!

SĂ„ nu blir det att göra tvĂ„ "tre dĂ€ckare" med legymsallad, tomater, Ă€gg, skinka och ost. Oliver och rĂ€disor och gurka som granering.

NÀr jag sa. Det kan du vÀl fÄ. SÄ sa hon.

Jag vill ha din pastasallad med fetaost i morgon.

Som den Filtsula jag Àr sÄ lyder jag.

( Filtsula Ă€r graden under Toffel)

stina63
1

God kvÀlls pÄ er

Äntligen Ska jag flytta igen. Hehe kĂ€nner mig som en globetrotte eller vad det nu heter.
Men jag flyttar tvÄ gÄnger om Äret. PÄ 10 sÄ har jag flyttat 20 gÄnger. Men nu flyttar jag inte hela boet utan en liten liten del,.
Var ska jag nu? Jo jag ska flytta till min stuga bo dÀr över sommaren.
HÀrligt de gör jag i morgon.

Ha en skön fredag

Anders 50
0

GokvĂ€ll!  

#13  MĂ„ste va kul att flytta ut "pĂ„ landet" Stina! 🙂

Och hĂ€r blev det full fart idag nĂ€r matte och tvĂ„ fyrbenta kompisar kom pĂ„ besök. Lyckades fĂ„ med de tre smĂ„ vovvarna pĂ„ samma bild. 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

*14 Anders jag flyttar inte sĂ„ lĂ„ngt, Min stuga ligger i Malmö. I ett koloniomrĂ„de som heter Ärtholmens. Men de kĂ€nns som man Ă€r pĂ„ landet dĂ€r. Ett smultronstĂ€llenÂŽ

Hehe ja vuvvarna har sĂ€kert skoj. Sitter vĂ€ntar pĂ„ nĂ„got gott  eller vilar efter bus😃

[Lillmatten]
0

DĂ„ var första dagen som 18-Ă„ring snart passerad! ;) 

Godnatt!