Tugga Toy
När Alice Babs uppmanade oss att tugga toy blev det på modet och på alla ungdommar glappade käften som man sade, nu ser man sällan någon göra det. Många köpte istället bubbelgum för toy gick inte att blåsa
Var du en av dem?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
När jag var tonåring eller barn så var det Bugg som gällde eller Riff🙂
/Maria
Nej, har aldrig varit någon "tuggare" Bara någon enstaka gång.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag levde ju inte på den tiden, inte mamma heller. :) Jag minns dock toy-reklamen på bio. Vi hade bugg, stimorol, hubba bubba, juicy fruit m.fl. Toy försvann ett tag minns jag. Äter inget nu, då min mage inte tål det + att xylitol framkallar migrän. Det är synd.
Riff jag kan känna smaken ännu i munnen, Mumms. Men jag var inte den som tuggade direkt på tuggummi, Gör de väldigt sällan än idag.
#3 Bävrar borde ha konstant migrän om det finns någon sanning i det 😉
Jag tuggar tuggummi rätt ofta. På dialysen har jag tuggummi att ta efter fikat eftersom jag får dålig smak i munnen när jag ätit och inte har möjlighet att borsta tänderna där.
Förr var det ren katastrof tt tugga tuggummi ofta eftersom det var mycket socker i dem, men nu när de sötas med björksocker istället, som faktiskt stärker tänderna, vilket nämnda bävrar är levande bevis för, är det inget negativt att tugga tuggummi.
Jag använder Xtra, Stimorol, V6 med flera, alltid spearmint eller peppermint, gillar inte fruktsmakerna.
Det var före min tid, men jag minns min barndoms favorittuggummin med nostalgi! Älskade Jenka, Shake, Chock och så Hubba bubba förstås, den i röd förpackning🙂
/Christina
Minns att vi tuggade Bazooka när jag var liten. Ett rosa bubbelgum. Det var ganska stort och hade en skåra mitt i så man lätt kunde dela det på två. I varje tuggummi låg en liten miniserieberättelse innanför omslagspappret. Det gick att göra bautabubblor med Bazooka. http://gardenfors.blogspot.se/2013/12/gamla-tuggummi-serier.html
#5 Det var naturligtvis aspartam jag menade. :)
Jag levde ju inte då jag heller, men jag minns 50-öres tuggummit man kunde köpa på kiosker när jag var liten. De användes väldigt frekvent som referens för hur dyrt något var, 100 kronor var massor av pengar eftersom att man kunde få 200 tuggummin för det 😃
Jag får inte tugga tuggummin längre. Jag har alltid överansträgda käkar eftersom att jag gnisslar på nätterna.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Växte också upp med Riff och Bugg. Nu för tiden blir det sorter som är sötade med xylitol.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Nej. Har aldrig varit förtjust i tuggis..
Lena.P är jag i verkliga livet.