Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1032 ggr
[Ympulse]
1

Vad är livskvalitet för dig?

Rubriken säger allt!

Livskvalitet för mig är att äta gott, sova länge, vara kär och umgås med de jag älskar. <3

[Lillmatten]
1

livskvalitet för mig är att: vara nära de jag älskar, gå långa skogspromenader med hundarna, känna sig omtyckt, lyssna på musik, kramas, skratta så man får ont i magen med vännerna och träna hund❤️

Cristine
1

Att få leva som jag vill och göra precis som jag vill.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommar! Att känna gräset och värmen med fötterna. Att se blomster flöda och skrattande människor. 

Live-musik! Tack och lov kommer vår Peace & Love-festival igen, så vi får njuta. 

Pengar kan tyvärr också vara livskvalité - att få äta sig mätt på något riktigt gott. Inte bara mätt.

Min son, min hund, min mormor och mina vänner är också livskvalité. Ett leende från dem gör hela dagen. 

(sonen för 5 år sedan, ungefär.)

Anders 50
1

Livskvalitet för mig är väl att vara så frisk att man är självgående, bo där man trivs, ha en ekonomi så man klarar sig, ha få men nära vänner, ha förmånen att få ha djur och de fritidsintressen som man gillar och att som numera kunna bestämma vad jag vill göra på dagarna.

En extra förhöjning av livskvaliteten hade ju varit att ha någon att dela detta roliga med. 😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#3 Åhh vilken söt son och vilket hår!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
1

finns många saker, men kaffe är en av de 😃

citytjejen
0

Livskvalitet kan vara så många olika saker för mig. Just nu gör sig livskvaliteten i mitt liv påmint på så vis att alla delar i mitt "livshjul" rullar på bra och som dom ska. Kärlek, vänner, familj, jobb, ekonomi, bostad och fritid och annat som livet består av, flyter på precis som jag vill!

/Christina

Intehärutandär
0

#5 Tack, ja han är mitt vackra barn. 🙂

Mirinda
1

Förmågan att se positivt på livet; att kunna ta emot alla gåvor livet ger och glädjas åt dem.  

Kärleken till mina närmaste - att få finnas till för dem.

Att kliva upp på morgonen och glädjas åt att jag har två friska ben att ställa mig upp med; hälsan helt enkelt.

Att inte ta något för givet utan kunna bli lycklig av små saker; t ex den första tussilagon eller den första snön.

När min trulige tolvåring ger mig en spontan kram.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Karmatarerskanise
1

Det är att få spendera min vardag med kärleken, att laga och äta god mat, att få fiska och vara i naturen och att få jobba med något jag tycker om. Att ha en så nära relation med min mamma som jag har.

KaiPon
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha kul, vara mig själv, vara med sköna människor.

Bild från en av de tillfällena 😉

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Ympulse]
0

Vilka härliga inlägg ni bidrar med! Kul att se :)

bandi43
0

Drömscenario!! Inte överflöd av pengar men gärna så man inte behöver tänka på varje krona som skall användas.Många goda bekanta och några av dem som närmaste av vänner. Förstår att jag inte lever i en perfekt tillvaro så förväntar ingen problemfri sådan men det skall bara inte vara så.mkt av det att det slukar all eller den lilla glädje livet ibland lyckas spotta fram. Att ha människor att lita på är något mkt ovanlig nästan utdöd,men man hoppas på att man är en av de tursamma som har nån. Plus sist men absolut inte minst är att livet skall kännas meningsfullt allt från fritid till arbete.Att kännas överflödig och meningslös…….fy fan…….. Livet är väl lite av en bank man förväntar inte att det alltid går på plus.Men vem investerar i något som bara kostar och ger inget inte ens dålig ränta.Då kan det kvitta.