Hur länge håller din
mobil?
Min är över två år och nu börjar den bära sig konstigt åt. Den sätter på ljudet av sig själv och allt oftare vägrar den att börja skriva. När jag skriver så blir det ingen text och jag får starta om den för att kunna skriva sms. Det börjar vara dags för en ny.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Min man har haft otur med sina mobiler.
Mina däremot har jag aldrig haft några problem med och jag har skaffat ny bara för att få mer "finesser"
/Maria
Min är också två år och jag har börjat få problem med at batteriet laddar ur så fort. Funkar en dag, sedan måste den ligga på laddning över natten. I övrigt funkar den helt utan anmärkningar.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Beror på mobilen hehe Denna jag har nu har jag haft lite över 1 år nu. Se hur länge den håller, får förlänge och byta mobil om lite mer än 1 år, se om jag gör det eller behåller, beror på hur den är då 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tidigare när jag haft iphones så har de hållt i 1,5-2 år, men då för att batteriet blev så dåligt. Nu har jag Samsung sen ett år tillbaka och där är det bara att byta batteri, vilket man enkelt gör själv (till skillnad från iphone där man måste lämna in den).
/Christina
#4 Jag har en Samsung och är mycket nöjd med den. Som du säger, lätt att byta batteri.
Jag har min första nya alldeles egna nu, en LG som jag är nöjd med. Innan har jag alltid tagit över brorsans gamla och haft dem i min ägo 3-4 år, tills dem gett upp.
Just nu har jag en iphone 5 som jag köpte i somras, så den är ca ett halvår gammal. Den fungerar jättebra och har väldigt bra batteritid jag är super nöjd.
Men med min LG jag hade innan var det mycket problem. Den höll i 7 månader innan den började krångla och efter utredning på affären där jag köpte den anklagade dem mig för lödning och vägrade ge tillbaka mobilen varav jag ringde konsumentverket. Detta tog alltså flera månader… det visade sig att dom sålt mig en begagnad mobil.. dom bad sen tillslut om ursäkt och sa att jag fick komma till affären och välja en ny mobil gratis. Jag valde samma LG (fast en ny) och nu har min mamma den och den håller fortfarande.
Äger ingen smart-fån, och andra jag haft har varit av de stöttåliga modellerna. De har bytts ut av andra skäl än krångel och ligger i en låda, helt fungerande.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har haft min mobil i över ett år. Det sista månaderna har jag bytt batteriet två gånger. Numera känns det som om man får vara glad över om de håller i över två år. Hoppas på längre för jag tycker om min Samsung s3.
Min Samsung galxy S3 är snart 2 år gammal och jag gillar den starkt.
När den ger upp kommer jag att köpa en ny Samsung!
Zabelle
#10 Jag har en likadan och är också jättenöjd.
/Maria
#11 I den telefonen har jag hela mitt sociala liv :)
Maken brukar säga det när vi ska gå någonstans, glöm inte ditt sociala liv….. ;)
Zabelle
Jag har en Samsung S2 och snart blir de en S4. Jag ska hålla ut lite till (det blir nog bara till nästa månad) :)
#12 Och jag har hela min hjärna i min😃 Hänger alltid i en snodd runt halsen.
/Maria
#14 :)
Zabelle
#13 Så bytte min sambo, från s2 till s4 för inte så länge sedan, han tycker den är bra 👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.