Höger eller vänsterhänt
eller är du ambidexter
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vänsterdominant men kan även använda höger nästan lika bra.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag höger men kan använda vänster ungefär lika bra🙂
Ungefär samma som Cahira, är vänsterhänt men kan använda högern nästan lika bra, förutom skriva🙂
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Nästan ambidexter… Är högerhänt när jag skriver (oftast) men i övrigt så använder jag höger och vänster lika mycket.
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Vad är Ambidexter?
Jag är iaf VÄndterhänt kan knappt öppna en burk så därför har jag fått försökt öppna burkar sen jag var 6 för att träna upphöger och jag kan definitivs inte skriva eller rita med höger, kan knappt använda den alls
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Högerhänt när jag skriver, annars vänsterhänt. :)
Högerhänt men försöker att använda vänster hand emellanåt, just nu när jag skriver på datorn blir det ju skrivet med vänster hand också eftersom jag lärde mig skriva på skrivmaskin i skolan.
Ibland slarvar jag och använder pekfingervalsen men försöker oftast att skriva rätt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ambidexter. Fast det var ett bra tag sedan jag använde vänster när jag skrev nu.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
vad många vänsterhänta det var här då! Jag är högerhänt :)
Vänsterhänt är jag, men kan skriva med höger hand också.
Jag är högerhänt men ganska mycket vänsterhänt. Det ligger nog i släkten för min bror är ambidexter. Praktiskt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Högerhänt (och högerfotad).
Ambidexter är ett nytt ord för mig också. Men visst betyder det att man kan använda höger och vänster hand lika bra?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Javisst. Ambidexter är att vara "dubbelhänt"
Min bror fick lära sig att skriva med vänster hand men gör det mesta andra med vänster - kasta pi och mycket annat. Jag gör mycket med vänster som jag inte kan med höger.
Jag har två söner som är vänsterhänta och när de gicki skiolan blev de tvingade lära skriva med höger hand så en av dem har en förfärlig skrivstil.
Heltokigt tyckte jag när det är något medfött,,då fick jag alla lärare enmot mig
Mig försökte som också lära att skriva med höger hand det gjorde pappa rosenrasande och han tog upp det med skolan och dom ändrade på det Speciellt eftersom jag tyckte det inte var nå roligt att skriva med fel hand för jag kunde inte, var väldigt begåvad och slutade med att jobba då gick jag kanske i tvåan för jag blev så ledsen atyt jag var tvungen att använda fel hand.
Än idag blir jag ledsen om jag måste använda fel hand för jag kan inte och nu är jag nästan 20
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Högerhänt mest men kan använda båda händer utom då jag skriver för hand-👍
susiemicelind fd JereMina 
Min bror är vänsterhänt och jag har nog en släng av att vara tvåhänt.
Jag är ju högerhänt men ligger besticken fel så kan jag börja äta utan att märka det.
I skolan så fick jag börja skriva med höger medan jag själv lika gärna kunde valt vänster. Numera så är det svårare att skriva med vänster med det går ändå ganska bra.
/Maria
Jag skriver med höger Men övrigt så använder jag båda
Västerhänt! Men kan använda höger till vissa saker, t ex klippa och skära bröd. Min pojkvän, som också är vänsterhänt kan bara använda sin vänster dock. Han skriver sådär lustigt uppifrån mef, medans jag få vända hela blocket 45 grader för att kunna skriva.
Ett tips till er som vill träna båda händerna är att spela piano. Gjort det sen barnsben :)
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Högerhänt. Men när det knackas på tangentbordet så är jag ambidext. 😉Och märkligt nog så använder jag långfingrarna…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#22 😃
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Helt klart högerhänt,
Högerhänt då jag skriver med höger men delar jag kort så är jag vänsterhänt precis som min äldste bror😃
?
..mest högerhänt,
jag har varit mer ambidex ..när jag tänker efter .. 🤔
vissa saker har bara blivit att jag gör med vänster
och andra med höger, invand vanesak.
Jag tror det är bra för skallen/sinnet att växla ibland,
prova bara enkelt med datormaskin-musen (- :
penke
#26 Jag har.. "provat bara enkelt med datormaskin-musen"..med höger hand, men det fungerar bara helt enkelt inte. 😃
Jag är högerhänt.
Att skriva eller liknande med vänster hand fungerar bara inte för mig hehe.
..såklart det är lite krångligt i början
du får ju också "vända på knapparna"
så du högerklickar istället för vänsterklickar 😛
penke
#29 Har provat, men det gick inge bra… 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är extremt vänsterhänt.
Gör allt med vänster men bär saker med höger för att ha vänstran fri.
Kan inte ens sätta nyckeln i dörren med höger hand.
Zabelle
#29 Hm. men det går inte, för att pilen går hur som helst när jag inte hanterar d-musen med höger hand. Kan inte hålla rätt grepp om d-musen. Om det är rätt att säga så.
😃
#31 Jag är tvärtom, bär kassar i vänster och har nycklar i vänster. Blir alltid lika besvärligt då man ska låsa (upp) dörren. :)
Vänsterhänd. En av två i barnaskaran som är det. Min äldsta bror är det också om jag inte minns fel. 😃
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag är höger.😮
Men jag har försökt o använda vänster. o Jag tycker det är jobbigt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vänsterhänt.
Håller dock gitarren som en högerhänt, datormusen i högerhanden men kan även använda vänster till datormusen.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Ambidexter
Vänsterhänt! Tyvärr måste jag säga. På alla jobb jag jobbat på (som man behövt använda sax), hela 3 st, finns det bara högersaxar! Blir galen på det! Varför köper inte folk/firmor/arbetsplatser saxar som funkar för alla? På ett ställe där jag "bara" var tre månader kunde de beställa vänstersax men de tyckte inte det var lönt, som om det bara är jag i hela världen som är vänsterhänt ^^ Usch och fy, känner mig nästan lite diskriminerad ibland ;) haha
Potatisskalare är gjorda för högerhänta. Jag har äntligen hittat en som faktiskt fungerar för vänsterhänta :)
köper man mat i korvkiosken och får en sån där plast gaffel som man kan skära med i ena änden, då är den också gjord för högerhänta.
Zabelle
#39 Potatisskalare kör jag en old-school variant som funkar för båda ;) Vissa tycker den är obekväm att hålla i men jag tycker tvärtom :p
Och jag det där med korvmojen har du faktiskt rätt i! Otroligt enerverande ^^
#39 Köp en potatisskalare som ser ut som ett Y! Funkar bra för vänster med!
Vad som irriterar mig är att knapparna på bussar, affärer och automater är för högerhänta så man får antingen knappra med fel hand, böja handleden i onaturlig vinkel eller stå jättekonstigt för att slå in sin kod.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.