Bevakningskamerorna
Vad tycker du om dem som finns på gatorna och i stora butiker?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tänker inte på de alls. Så jag bryr mig inte, Men de kan kännas lite tryggt veta att det finns ifall de skulle hända något. Men sen åt andra sidan så känns det som storbror håller koll på en.
"Storebror" får gärna hålla ett öga på mig, jag har inget att dölja. En del busar har åkt fast tack vare kamerorna så jag tycker det är bra.
Zabelle
Bevakningskameran tycker jag är bra. Känns tryck om något skulle hända.😇
Lena.P är jag i verkliga livet.
De finns väl i de flesta butiker numer, inte bara stora. På mammas jobb (ICA nära) har de haft kameror i 10+ år nu.
Och jag tänker aldrig på dem. Men så hade vi kameror på min grundskola också så jag vande mig väl tidigt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag tycker också att bevakningskamerorna känns trygga. Dom stör mig inte alls
Bevakningskameror är bra att ha, och borde finnas ännu flera stället än vad det redan finns, tycket jag.
Tycker att det känns tryggt att de finns, speciellt de som finns i tunnelbanevagnarna och tunnelbaneutrymmena. Stör mig inte alls.
/Christina
Jättebra att de finns. Men bra att det krävs tillstånd, men lite fjantigt att jag som jägare inte får sätta upp en kamera ute i skogen utan tillstånd för att t.ex kolla vilka djur som besöker en foderplats och när de gör det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
De är bra med bevakningskameror., de skyddar oss,
Helt ok! Fast, jag brukar roa mig med att tänka "ser de mig nu när jag kliar mig på rumpan" - "nu när jag speglar mig i glaset ovanför grönsakerna för att se om jag fått mat runt munnen" :)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tänker inte på att de finns där.