Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1085 ggr
Cristine
1

Fleece eller stickat..

Vad värmer mer tycker du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
1

Inget slår en tröja i ett naturgarn. Stickat är varmt, men nålbundet är varmast.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bybo
0

#1 Vad är nålbundet?

VildaVittra
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 En väldigt gammal teknik  där man syr garn till plagg. Hmm, svårt att förklara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bybo
1

#3 Åhh..tack. Ser ut att bli riktigt sköna plagg. Att använda bomullsgarn, funkar väl också?

VildaVittra
1

Ja, det går.

Fridaaaa
1

Jag älskar fleece 🙂
Tycker det är svårt att hitta stickade tröjor som inte sticks eller som är bekväma. Jag stickar inte själv heller så.
Men en tröja stickat i angoraull (svensk självklart!) hade inte varit fel att ha 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caroline L
1

Mina "vinterkoftor" är stora och stickade men jag tycker inte om att man inte kan knäppa dom.. men för övrigt så värmer dom bra jag har inte ens bytt till vinterjacka… hehe

Afturelding
1

Stickat/nålbundet i ull är varmast! Och dessutom finare, och roligare att skapa 😉 Sy i fleece är alldeles för enkelt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Intehärutandär
1

Som plagg, stickat. Fleece gör mig statisk. Vill ju gärna att håret ligger ned. Som filt, en gammal ullfilt som ser tovad ut på något vis.

Maria
1

Lager på lager….Ylle eller bomull eller varför inte blandat?

/Maria

zabelle
1

Flera lager. Ett riktigt varmt underställ om jag ska vara ute en längre stund, stickad tjock tröja och tunnare vindtäta byxor och jacka. Svårast är att hålla sig varm om fötterna, trots rejäla kängor och varma yllestrumpor.

Zabelle   

Stallmima
0

Fleece tycker jag är mysigt värmande helst med en hög krage att dra upp till öronen  😃

Anders 50
0

Använder aldrig något plagg i fleece för att hålla värmen. Underställ i merinoull och kraftig skjorta under jackan räcker. Om jag ska stå still länge så tar jag på en stickad tröja också.

Fleece eller liknande använder jag bara till att "slänga på" när man går ut här hemma.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

citytjejen
1

Jag föredrar stickat, om det är i bomull eller ull. Fleece är ju nåt "onaturligt" material, sånt gör mig äckelsvettig!

/Christina

[peter54]
0

Jag använder fleece därför att det är lätt att tvätta. Jag har några stickade tröjor och de är härliga att ha på sig, men känsliga, jag fastnar och river upp maskor och smutsar ner dem. Det händer inte med fleece.

Nackdelen med fleece är att jag blir så statiskt elektriskt laddad så ibland slår det ut "blåbågar" ur fingrarna när jag närmar mig dörrhandtaget.

Att stickade tröjor sticks hörs ju på namnet 😉

Skämt åsido, jag tycker inte att det är något problem att de sticks, jag har ju skjorta under. När det gäller fleece har jag aldrig känt att jag svettas mer med det än något annat. Det skulle säkert bli så om jag inte hade något under, men jag har alltid t-tröja eller skjorta under, så jag märker inget sånt.

🙂

Anders 50
1

#14 Precis! Svettframkallande är det!

Fridaaaa
0

Jag blir inte ett dugg svettig av fleece 😛 Ska mycket till hehe Men är lättfrösen med samt svårt att svettas så 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Glömde….Svettig blir jag när jag rör mig i fleece, ämnet var ju om det var varma plagg.

Tant Grön
0

För mej spelar ingen roll om fleece värmer, den är inte bra för miljön.

Varje gång du tvättar en fleecetröja lossnar mer än 1.900 små, små plastpartiklar, som följer med sköljvattnet ut i naturen.Kläder av fleece förorenar haven. http://www.svt.se/nyheter/sverige/klader-av-fleece-fororenar-haven

Anders 50
1

#19 Har du kollat och räknat de små partiklar som sitter i luddfiltret när du tumlat nåt annat plagg, vilket som helst? 😉

Tant Grön
1

# 20 Problemet är väl att partiklarna från fleece är för små för att fastna i ett filter.

stina63
1

Men de såg häftigt ut nålbunden, Har inte hört om de innan,
Ja stickat är bäst tycker jag., kan klia lite men de är bäst ändå

Tarotstollan
0

För mig är det fleece som gäller, jag fryser fruktansvärt. Stickat har jag svårt för då det ofta sticks eller kliar.

Det gäller att använda balsam i håret och sköljmedel i tvätten. Utan det hade jag knockat folk med mina elektriska stötar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
0

Jag tycker att det går bra med fleece så länge den är på mig. Det är när jag ska ta av den som jag blir fruktansvärt statiskt elektrisk. Sköljmedel har vi, men det hjälper föga. Balsam i håret … hmm, vilket hår? 😉

Tarotstollan
0

#24. 😃😉!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!