Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 658 ggr
Cristine
0

Hur och var träffade du din Partner

Hade du någon särskild dröm/önskan innan?

Var det kärlek vid första ögonkastet?

Blev det som du hade tänkt dej?❤️

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Afturelding
1

Vi träffades faktiskt på internet. Mitt i natten. Det var på den tiden som MSN fanns, och jag som inte kunde sova (led av insomnia under hela tonåren i princip) fördrev natten tillsammans med ett par vänner. En av dessa vänner bjöd in en kompis i konversationen, och det mötet förändrade mitt liv. Vi höll kontakt och utvecklade känslor för varandra, och c.a 3 månader senare, den 26e juni, träffades vi i Stockholm. Jag var bara 15 och fick inte åka till Stockholm själv för mamma, och när hon fick veta vad jag hade gjort så fick jag inte åka till Stockholm alls på nästan ett år. 

Men, i somras sa hon i sitt tal till oss att hon är glad att jag gick emot hennes vilja, för den dagen träffade jag världens mest underbara man som för lite mer än ett halvår sen blev min make.

Det var väl kanske inte såhär jag hade tänkt att jag skulle möta en partner. Inte så tidigt i livet eller mitt i natten på MSN. Men jag tycker att våran historia är rätt charmig 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

Det är den Afturelding och ni har ju hållt ihop längeBlomma

Intehärutandär
0

Jag träffade min karl hos en kompis för 5 år sedan. Tyvärr passade det inte med förhållande i våra liv just då. Men nu har vi hittat tillbaka till varandra för det är äkta kärlek och vi kunde inte gå vidare utan varandra. Nu satsar vi för resten av våra liv. 

Vi fastnade för varandra omedelbart och det kändes som en själsfrände. Dessa fem år utan varandra har känts tomma. Nu är det precis som vi föreställt oss.

Maria
0

Jag trodde min man var en hund😂

Jag skulle på dejt med en kille jag kände ytligt och jag visste att han hade en valp hemma. Jag visste också att han delade lägenhet med en kille men min man har alltid haft ett smeknamn som jag vet flera hundar heta.

Killen skulle hem och duscha innan och sa att du kan väl underhålla NN så länge. Javisst, jag gillar ju hundar så det var inga problem.

Jag hade helt glömt bort rumskompisen och där satt han….

Storvuxen, bister, tuff, hård, tatuerad och såg på TV. Han sa knappt ett ord och jag babblade på av ren nervositet och killen jag skulle dejta duschade hur länge som helst.

Det slutade med att vi gick iväg alla tre och efter den kvällen så var vi tillsammans…för tid och evighet.❤️

Han var en svärmorsmardröm (ändå var det mycket de aldrig fick reda på) men det visade sig att min lilla mamma efterhand kom att älska sin svärson.

/Maria

Cristine
0

#3 Oj vilken lång väntan Snövit.

#4 *Fniss* stackars kompisen

Jessicahagstrom94
0

Tar mitt ex som jag hade i fyra år och fyra månader.

Träffade honom faktiskt på bilddagboken, oväntat va? 

Bara hitta en blåögd och blond kille att dela mitt liv med, det gjorde jag för han var blond och blåögd och jag delade iaf fyra år och fyra månader med honom.

Nja.

Blev det som du hade tänkt dej?
Nej. Långt ifrån.

citytjejen
0

- Jag hoppades så mycket på att träffa någon som jag kan känna mig trygg med, ha roligt med, kunna anförtro mig åt,  som inte vill ha barn och som jag kan vara mig själv med. 

- För honom var det det, men inte för mig! Vi fick kontakt på en dejtingsida för sex år sedan. När vi väl träffades så blev han förtjust i mig men jag såg honom bara som en väldigt god vän i flera år. Sen en sommar när vi var på Gröna lund så började jag också känna saker och på den vägen är det. Efter det gick det snabbt!

- Det blev ännu bättre än jag tänkt mig!

/Christina

Anders 50
1

Mitt ex stötte jag på på ett chattforum på Aftonbladet i december 1999, hon bodde 90 mil uppåt landet. Efter 5-6 veckor kom hon på besök. Efter 2 veckor åkte hon hem och hämtade sina saker och möbler. Men efter 10 år flyttade hon hem till sina hemtrakter igen.

Ingen kärlek vid första ögonkastet…den kom tidigare.

Och under de tio åren blev det som jag tänkt mig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

Träffade min man på nätet. Spelade spel och chattade lite..
efter några månader sågs vi.

Hade inga direkta önskningar eller drömmar vad jag kommer ihåg

Trodde inte att jag skulle hitta någon som passa mig så bra,
min kärlek, så måste säga att det blev bättre än jag tänkt

tlover
0

Vi träffade varandra på karaten, han armbågade mig på bröstet (av misstag) efter en träning.

Vi har en ytte pytte liten hall på karaten, jag är liten och stod bakom han och tog på mig skorna. han såg inte att jag var där och skulle visa en kille en del av en teknik då man drar bakåt armen hårt och snabbt och där stod jag.

Det var lite mer än 9 år sen nu och vi älskar fortfarande varandra.

l'm back

Åsa S
0

Träffades på internet men möttes rätt snabbt i verkligheten för ingen av oss ville hålla på och skicka meddelanden via dator eller telefon, och det var inte kärlek vid första ögonkastet för mig, vi började som vänner och gjorde mest bara utflykter ihop i början men sen upptäckte jag att jag inte ville vara utan honom så då gick allt väldigt snabbt.

Fridaaaa
0

Träffades på gymnasiet. Gick i samma klass, fast olika inriktningar.
Redan första terminen började vi prata och så, sedan blev vi tillsammans bara någon månad, sedan dröjde det över ett halvår innan vi blev tillsammans igen och är fortfarande 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
0

#5 Ja, fast det har gått otroligt snabbt för jag och min son gått igenom en hemsk tid.

[peter54]
0

På sjukhuset, hon var syrra, ömsesidigt tycke uppstod, som det så poetiskt heter.

S: Nej, hur kan man ha det? Sånt vet man väl aldrig innan det händer?

S: Ja, det var det nog.

S: Jag hade inte tänkt mig något, men det har funkat bra i drygt 20 år nu.

Maria
0

Jag tycker det är jätteroligt att höra om hur folk har träffat sina käraste.

/Maria

Cristine
0

Ja spännande!🙂

zabelle
5

Min man och jag träffades på ett slakteri, inte ett dugg romantiskt. 😮
Jag åkte dit på ett inbrottslarm som han hade löst ut av misstag.

Eftersom vaktbolaget jag jobbar för hade hand om larmanläggningen så träffades vi ibland och "munhöggs". Efter 7 månader bjöd han hem mig på söndagsmiddag.
Det är 12 år sedan och han lagar fortfarande väldigt god mat ❤️

Zabelle