Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 423 ggr
Cristine
0

Dieterna

Hur går det för er som följer vissa dieter.. syndar ni över jul?

Och ni andra.. äter ni lätt de här dagarna före julafton eller har ni redan börjat på julmaten?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Niklas
0

Jag kör 5:2-dieten så för mig blir det ingen skillnad mot annars. Det blir som andra jular.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Fridaaaa
1

Följer inte dieter. Dieter är för mig tillfälliga, jag kör på det som är långvarigt istället. För mig är diet = för att gå ner i vikt eller gå upp i vikt. Men det är min koppling till ordet diet.

Hjälper inte att äta lätt dagarna före och sedan mycket på julafton och dem dagarna. Det är det man äter just den dagen som "räknas" om man säger så. Så äter normalt.
Men inte för mycket julgodis mm (inte så förtjust i särskilt julgodis)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

Är att vara ovo-vegetarian en diet??

Jag äter fortfarande ovo-vegetariskt under jul i alla fall, inte som vissa som är vegetarianer under resten av året men äter fisk under jul tex.

l'm back

Niklas
0

#3: För mig är det absolut en diet. Alla sätt att äta är dieter, oavsett om de har egna namn eller inte.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

citytjejen
0

Jag kör, vardag som högtid, på den gamla hederliga modellen att förbränna mer än vad jag stoppar i mig. Dieter är inte min grej!

/Christina

Intehärutandär
0

Jag kör samma alltid. Vegetariskt glutenfritt laktosfritt lågkolhydrat i den mån möjligt. Jul eller annan högtid spelar ingen roll. Min relation till mat är väldigt trist efter att ha börjat ha ont av den mesta livsmedel.

penke
0

njää,vegetariskt som vanligt, dock gör jag bla. Grön Zill
  som "extra julmat"

maten må vara god, men det är vem o vilka man äter den med
 som betyder något !
 :p

penke

Caroline L
0

Jag äter på som vanligt :)

Anders 50
0

Till Jul ändrar jag min diet, då blir det "Gottigott-diet" bestående av julmust, choklad, glögg och andra sötsaker, dopp i grytan och annan fet god extra nyttig mat. ;)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

snigelpiga
0

Hm fisk och många andra födoämnes allergisk och intoleranta, (vad jag t ex är), har inget val möjlighet i maten, är det jul eller midsommar. Jag vill kalla detta, "tvingat diet".

Men jag känner glädje över att icke allergiska kan äta extra gott julmat.  🙂

Mooniq
0

jag äter LCHF för att slippa min IBS-mage.. Det mesta funkar bra, väljer bort ris, pasta, Potatis, sockerfällorna.. Dricker inte läsk sen många, många år tillbaka, saknar inget.

Dock ska jag lägga till en lite detalj - rödbetssallad, det är gott på hemmagjort frö-bröd med stekta köttbullar…😃

I övrigt är jag trött på julmat, så jag har ingen skinka, inga syltor, ingen sill etc.. här blir det broccoligratäng med grönmögelost, stekt fläskfilé, hemmagjord ischoklad på 86% choklad, nötter i olika former och ägg o bacon till frukost.. 

tur jag har hittat en karl som gillar det jag lagar - han äter som en häst o tappar vikt.. snart dags för mindre bälte - han e nöjd 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[peter54]
0

Nja ingen diet för min del, det är inte att rekommendera när man som jag är kroniskt njursjuk.

Jag har istället mycket svårt att få i mig tillräckligt med mat, särskilt protein eftersom det dels sker ett proteinläckage i dialysbehandlingen, dels för att upptaginingförmågan är försämrad hos kroniskt njursjuka. Därför måste jag ta kosttillägg, kanske det är en diet?

😉