Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 905 ggr
[Sisa]
0

Mammamat

Åh..vad jag saknar mammas hemmagjorda köttbullar!

Vilken var den godaste mat Din mamma lagade,

då Du bodde hemma ?    Skrattande

pius314
0

köttfärssås, lasagne, oxfilé provencal… med MASSA potatisgratäng

å vad sugen jag blev, har inte ätit det på 20 år!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
zabelle
0

Min mamma lagade sällan mat, men pappa var duktig i köket.
Pappas hemlagade köttfärslimpa var mums!

Zabelle   

Symfoni
0

Fläskpannkaka, dillkött med potäter och sås, samt den stuvad pyttipanna på alla rester som var kvar när det varit storhelg.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

examynia
0

samma som #2 de var min pappa som var duktig.. mina har varit skilda sen jag var liten å vet att jag alltid såg fram emot pappas mat varannanen helg nä rjag var där.. men de godaste var hans hemgjorda pizza vet jag.. då kom min brors kompisar alltid så han fick alltid göra storkok:P

Fridaaaa
0

Hmm… Det mesta av hennes mat? haha :=D
Hennes köttgrytor bland annat :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Kan inte säga nån speciell rätt, allt hon lagade till var gott! Hon var född 1909 så hon var av den gamla stammen och var omtalad för sin matlagningskonst.

Hon hade aldrig några recept på vare sig mat eller bakning så jag minns att svärdöttrarna och andra hade ett elände att få några recept från henne!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Karmatarerskanise
0

Mammas fisk soppa och hennes korvsoppa :)

[Sisa]
0

# 3  Stuvad pytt-i-panna..det kallade mamma att städa kylskåpet!  Skrattande

Symfoni
1

#8 Precis vad min far kallade det Skrattande Så gott, men tur att man inte alltid visste vad som var i, när man var mindre. En salig blandning av allt Tyst

AnnL
1

Inte min mammas, men min pappas rotmos o fläsklägg. Hans inlagda sill. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Det konstiga är,

att hur man än försöker blir det inte som mammas..

Symfoni
0

#11 Att få det lika gott verkar omöjligt, men det kan ju bero på att minnet av hur det smakade lurar en.

Jag lyckas inte ens med den stuvade pyttipannan, som borde vara omöjlig att misslyckas med Förvånad Stuvningen blir fel, antagligen fanns någon matrest, som bidrog till konsistens och smak, som jag aldrig har kvar något av att blanda i.

Intehärutandär
0

Mamma gjorde aldrig god mat. Möjligen voul au vent då, men det är ju lite väl simpelt.

Mormor däremot. Hon gjorde mycket god mat, hon lärde mig bl a att göra kokt Potatis, torsk och äggsås. Kalops till barnet. Potatis, pepparrotssås och kokt korv, potatisbullar…Ja, hon har nog lärt mig det  mesta jag inte lärde mig själv eller i skolan.