Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 525 ggr
JereMina
1

Under måndagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under måndagen kom min mamma och hennes man på besök. Jag hade stekt en kalkonstek och gjort sås med ångkokta grönsaker och en sallad….mums tyckte vi allihopa 😛Det är Livskvalitet

aggeelin
0

Mums så gott och trevligt!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

snigelpiga
0

🙂Maten ser gott ut JereMina. Det var säkert gott också. 🙂

🤗

Cristine
0

Det vattnas i munnen!🙂

Jag köper ofta kalkon för man kan göra så många olika rätter av den. Först verkar det dyrt med en kalkon på 400 kr men sedan jag skrivit upp varje måltid vi gjort på den så blev det skillnad..28.57:-J

Jag kör den på runt 100 gr i 4-5 timmar, den blir så mör så den nästan ramlar isär själv

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Så gott det såg ut!  Jag äter sällan kalkon.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag har aldrig gjort kalkon själv men jag har ätit det många gånger. Oftast har det varit ganska torrt tycker jag men någon gång riktigt bra.

/Maria

aggeelin
0

Under en period gjorde jag kalkon på jul eller annandagen. En kalkon fylld med smör, citron, rosmarin och allt vad det nu var. Riktigt gott och mycket mat.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JereMina
0

Det var så gott och visst är det inte så dyrt i slutändan för den krymper inget…med sås blir det inte torrt alls 😛

Cristine
1

Jag sprutar in ett glas conjak i min..den gör att köttet blir mört och saftigt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
1

Ser gott ut..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
1

Så gott det ser ut JereMina! 👍

Vi brukar bjuda hem alla barnen några dagar innan jul och då äter vi kalkon, det är så gott!

Zabelle   

JereMina
0

Cognac lät spännande Cristine…Aha zabelle äter ni kalkon i Jul? Hur tillagar du den då?

zabelle
1

#11 Vi stoppar kalkonen med äpplen, sviskon, lök o bacon och tillagar den i stekpåse i ugnen. Det blir massor av god sky att göra sås på.

Kalkonen serveras med kokt Potatis, blomkål, rödkål, "kålungar"  (brysselkål) och vinbärsgelé.

Även om vi inte firar jul med alla barnen varje år så har det blivit lite tradition att vi träffas några dagar före jul och då är det uppskattat med kalkon. Julmat får man så det räcker under själva julhelgen.

Zabelle   

JereMina
0

Åh, så gott det låter Zabelle 😉