Fort ska det gå...
Idag så skulle vi köpa rotselleri på vägen till bilen gick vi in i en sängbutik och på 20 minuter hade vi köpt nya sängar🙂
Vi har visserligen fört det på tal men inte kommit längre. Sängarna levereras om 2-3 veckor.
Brukar ni vara impulsiva när ni handlar?
/Maria
Är sällan vi är det.
Som student och så behöver man spara på slantarna 🙂 Så går inte med impuls här.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Allt vi har gjort i livet har gått i rasande fart.
Vi skulle inte flytta till hus men så såg jag en annons i GP om detta huset och vi gick på vårt livs första visning och vips så var vi husägare😉
/Maria
Ja det är jag, jag var med sonen som skulle köpa en röjsåg och då såg jag en åkgräsklippare som det var nedsatt pris på. Jag travade till kontoret och bad att få lägga en handpenning på 4000 och resten på delbetalning. Han sade att så gjorde de inte på nedsatta varor men jag lyckades prata omkull honom och for hem med förvärvet. Sonen däremot hittade inte röjsåg som passade. 😃
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#3 Haha. Känner igen mig. Det gäller att passa på.😃
/Maria
Samma hände med fyrhjulingen..sonen skulle köpa ett batteri och medans han talade med ägaren som var en vän så gick jag omkring och tittade på dem.
När jag kom till den gula provsatte jag mej och sade mest på skoj, en sådan skulle man ha att åka omkring på..jamen du får ett bra pris sade ägaren och sade en summa, jag sade på skoj fortfarande att vore den 3000 kr billigare skulle jag ta med den på en gång.
Till min förvåning sade han ja och min son tyckte att jag var dum om jag inte passade på så jag åkte hem med den. Så går det när sonen ska handla och jag är med som sällskap.😃
Jag har en gammal väninna som mer eller mindre blev "sjuk" när hon och hennes man skulle bygga hus.
Hon hade beslutsångest för allt. Färg och form på kakel, klinker. Köksinredningen, väggfärg, badrummet.
Hon satt uppe på nätterna och kollade, jämförde och gjorde ritningar.
Istället för att vara glad och se detta som något roligt så blev det ett jätteproblem. Det var riktigt synd om henne.
/Maria
Sådant kan inte jag förstå, jag tycker det är jättekul att riva bygga se vad man kan göra och försöka sig på det..jag tycker sakerna kommer till en allt eftersom man håller på! De kommer liksom av sig själv.
Jag har också svårt att förstå sådant men vi är alla olika.
När hennes hus var färdigt så var hon ändå inte nöjd.
/Maria
Ett ord; eBay.
Där blir det MÅNGA impulsköp kan jag säga. Nyckelringar, peruker, smink, glasögon utan styrka, övrigt krimskrams. Nu senast blev det ett par glasögon utan styrka och fyra par handskar… Heh… Samt nu också en muminfigur till en kompis födelsedag i januari.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
##8° Hur ick det med byxorna förresten?
Byxorna??
/Maria
Nej, här gäller det att hålla hårt i de få slantar vi har. Går något sönder, så får man planera noga dem närmaste månaderna för att kunna köpa nytt några månader senare. Något får alltid lida.
Visst om det är något vi pratat om och det dyker upp ett bra erbjudande så kanske. .. men annars nja.. senaste impulsköp var varsin reflex.
#11 Med foder?
>Jag kom att tänka på dem när KaiPon skrev eBay
#14 Haha, jag hade glömt🙂 Nej, jag har inte hittat några och jag ska testa min termokjol när det blir kallt för att se om den är bra.
/Maria
Om jag ramlar på nåt jag vet att jag behöver, då slår jag till. Även om jag inte tänkt köpa det precis då.
Vet inte om man kan kalla det impulsköp ? 🤔
#16 Det är väl ungefär som ja då…
/Maria
# 17 🙂

Nej, jag impulsköper inte. Det övervägs noga och kollas upp den gamla och funderas över hur länge den kan hålla.
I helgen tittade vi på soffor. Fick ett kanonpris på en, och räknade på en annan, valde tyg, ben mm. Sen åkte vi hem och sa att vår gamla soffa håller 5-6 år till. Med vovvarna och allt.
Men hittar jag exakt det jag vill ha och behöver så snålas det inte.
>>>Malum domesticum<<<
När jag handlar på dealextreme (kinesisk sajt, massor med prylar) så kan det gå undan. Många småsaker som hamnar i beställningarna. Tofflor, isformar, väskor… Hittills inget onödigt, utan sånt som jag faktiskt använder.
Men jag har satt en gräns på max 30 dollar per beställning, för då får jag tänka till lite vilka saker jag verkligen vill ha, och vilka som bara är lite roliga. 🙂