Tankar i tiden
Dimmorna ligger täta och regnet står som spön i backen..i allafall idag! Så är den här igen, den vemodsfyllda hösten.
Men, visst kan den också vara vacker ? Naturen byter skepnad och dess färger lyser i guldgult och rostrött. Luften är klar och hög. Och tänk..snart kommer vinter och snö.
Varje årstid har sin tjusning.. och då solen skiner på lingonröda tuvor, är hösten den vackraste av dem alla.
Allt har sin tid.
Vilka är Dina tankar om hösten..och om den kommande vintern ?
( Gärna tips om saker som blir extra bra på hösten )
Hösten må vara vacker med alla dess olika färger på träden och buskarna. Men jag gillar inte hösten ändå
Jag tror att vi kommer få en mycket snö i hela sverige
Nej, höst och vinter kan vi hoppa över. Jag får säsongs-depression och blir helt knockad av trötthet - varje år. Slår aldrig fel. Är hemskt jobbigt att bli helt orkeslös. Men på sena våren och sommaren så börjar jag leva igen och energin kommer tillbaka med värmen.
Hösten kan vara vacker, de få vackra dagar vi har med blå himmel. Och jag älskar mörkret, men inte min kropp.
Jag tycker inte om tanken om att det ska bli höst men när jag blir van tycker jag ändå att det är rätt ok. Jag har svårast med skillnaden mellan vinter och vår. När det står still och inte blir varmt. Det är som om min tidigare ork och förmåga att stå ut tar slut. Det spelar ingen roll att det blir ljusare om det fortfarande är kallt så som det var i våras. Jag mår inte bra av kylan den tiden på året, det känns som om jag är instängd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Höst och vinter är inte längre bra för mej, jag blir instängd.
N u kan jag inte längre åka omkring och det är också för kallt för att vara trädgården. Men hösten är vacker att se på….genom fönstret!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Idag var det 4 grader. Jag hade min vinterjacka, linne, långärmad farfarströja och yllekofta plus vinterkängor och jag frös😮
Vad ska jag ha på mig när det blir minusgrader????
Jag funderar på att köpa en termokjol. Är det någon som har en sådan?
/Maria
Jaa fast jag använder den inte, den är för otymplig
Men är den varm då Cristine? Otymplig kan jag nog stå ut med på morgonen till jobbet bara jag slipper frysa😉
/Maria
Hösten är min favoritårstid. Då kan man skörda det man odlat..hämta hem kött (som man på ett eller annat sätt också odlat) från skogen (jakt)
Njuta av de klara höstdagarnas färger och luft, mysa inne på kvällarna när stormen tjuter så det knakar i väggarna och lyssna på regnets smatter på fönsterblecken.
Och i och med att det mörknar tidigt på kvällarna så hinns det med mycket i den "inre tjänsten" 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det finns varma och fina termokjolar, jag har en och är nöjd
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Idag var det lite kämpigt att cykla till jobb, Blåste motvind. Men sen när jag skulle hem så hade det slutat blåsa. De var härligt hög luft, Månen lyste så full och stjärnklart..
#3 Jag har också svårast med utdragen senvinter. När det slaskar och fryser och slaskar och fryser. Jag drabbas varje tidig vår av trötthet och leda. Går och längtar efter de första blommorna och lite friskt grönt till marsvinen.
Den tidiga hösten älskar jag. Den klara luften. Lövräden som börjar skifta färg och soliga dagar när det kan bli riktigt varmt mitt på dagen. Äpplen och annat som har högsäsong. Men den perioden är snart helt över nu. När löven fallit av och senhöstens typiska blås- och regnväder tar över, då blir det så mörkt och trist att jag helst vill gå i idé.
Är det någon som har förslag på hur man jagar höstmörkret på flykten? Kanske någon sorts mysiga inomhusaktiviteter?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
# JA DEN ÄR VÄLDIGT VARM HUMLAN!
#12 Så bra.
Jag köpte mig en sådan kjol igår och den var trots att den är stoppad ganska tunn och med dragkedja i hela ena sidan. Det ska bli spännande att använda den.
/Maria
Jag ska iväg den 13 november till sol och värme, de har jag inte gjort innan så sent på året. Ska till Kanarieöarna i fjorton dagar.
#14 Det låter jätteskönt. Precis rätt tid på året att ge sig iväg på en solresa. Här hemma är det ju mest mörkt och blött vid den tiden.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare