Använder du jeans?
Ett kärt plagg för många, det som är så bra med dem är att de tål nästan vad som helst.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nästan dagligen 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varje dag! 😃
Använder jeans i princip varje dag! Snyggt och skönt plagg.
/Christina
Nästan jämt.
/Maria
Jag äger ju inga byxor alls så nej 😃 Det är väl en fem år sen jag hade byxor på mig sist. Jeans slutade jag med ännu tidigare.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 vad har du på dig på vintern då..?
Ja, men jag föredrar leggings.
#6 Kjol eller klänning, precis som resten av året. Det är någon ytterst konstig vanföreställning att det skulle vara kallt med kjol på vintern, trots att det ju kryper under -25 här ibland.
Löst sittande kläder är varme än kläder som sitter åt. Så en lite längre kjol med en underkjol, och i fallet om -15 eller mindre, löst sittande mamelucker. Sedan har jag riktigt tjocka, stickade strumpor :) Jag håller på med ett nytt par just nu faktiskt som är 0.5 cm tjocka. Det säger ju sig självt att man inte har nylonstrumpor när det är minusgrader.
Jag har då aldrig frusit om benen på vintern sen jag slutade med byxor. Tvärtom är det alltid alla andra som har byxor som fryser 😉
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jeans så gott som varje dag i alla möjliga färger. Någon gång ibland bara som jag har kjol eller klänning.
#7 Där ser man! hehe :D jag fryser jämt, kanske ska börja ha kjol jag också🤔
jeans - varje dag utom på jobbet då vi har arbetskläder.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag älskar jeans, stiligt och snyggt. Äger både mörkblå, ljusblå och svarta. Dock brukar jag gå omkring i leggings eller strumpbyxor.
Visst använder jag jeans, men också typ fritidsbyxor/jaktbyxor och byxor i varselutförande, just nu citrongula med reflexer nedtill.
Men håller inte med om att de tål vad som helst…de var mycket bättre förr! Tänk Lee och Levis från 60-talet och fram till 80…där var det kvalitet!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nepp.
joo, har börjat nu igen..
i måndags var sista(?) shorts/kortbyxedagen för i sommar
jeans är bra vardagsklädsel
penke
Jag använder jeans varje dag. Svarta, ljusblå, mellanblå, mörkblå, bruna, beige. Men helst mellanblå.
Om jag någon enda ovanlig gång skulle gå på fest, så har jag också jeans. Men då med en snygg top till, och snygga örhängen eller så.
#12 Använder du varselbyxorna med reflexer i ditt jobb?
#12 Jag minns mina gamla Lee jeans. När de var nytvättade kunde man ställa dem på golvet. Stenhårda…. men de höll hur länge som helst. 👍
Stretchjeans (som är hur sköna som helst) håller inte så länge innan de spricker över knäna. Jag köpte ett par blekta Diesel i våras, de börjar redan bli trasiga.
På jobb har jag uniform, men på fritiden är det jeans som är favoritplagget.
Zabelle
#15 Ja, och även hemma, beror på vad man håller på med. Numera är jobbarkläder ofta skönare och med bättre passform än "finkläder".
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja olika sorters Jeans… men även andra tyg med,
Höst och vinter dagligen. Vår och sommar föredrar jag kjol och klänning.
#7 Jag använder också alltid kjol och klänning under höst och vinter för att jag är så frusen. Det är mycket varmare med tjocka strumpor/strumpbyxor och är det kallt har jag dem "lager på lager". Jag cyklade hela förra vintern och var aldrig frusen om benen.
Jeans har jag sommartid.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är en typiskt byx-tjej. Leggins, mjukisbyxor (på arbetet och hemmakvällar) och jeans! Kjol och klänning funkar om jag får ha strumpbyxor på mig, hehe.
Jag försöker undvika det. Tycker inte om hårda, skavande plagg. Är en kjol/klänning-tjej, men på vintern har jag inget val. Då blir det treggings/jeggings då jag är pass petit & inte jeans passar. Sliter av mig dem direkt då jag kommer hem dock. Till kjol/klänning eller pyjamasbyxor.
#22 Mina jeans varken skaver eller är hårda 😉 Finns ju olika varianter som t.ex stretchjeans. Skaver dem, har man inte rätt storlek eller liknande för sitter de bra skaver dem inte 😛
#23, Nja, jag är hudöm så alla kläder som inte sitter löst skaver och ger blåmärken. Treggings är stretch, annars skulle de inte sitta uppe på mig. 🙂
#24 Ok, ja då är det ju en annan sak 🙂
Då och då då man far till stan (hemma är det arbetsbyxor eller mjukisar som gäller) men lika gärna långkjol.
Nu är det nog dags att sluta med jeans för säsongen däremot, jeans blir ju så hemskt kallt lätt.
l'm back
Nää jag har nästan aldrig på mej jeans. Mjukisbrallor är det som gäller för mej ;-) Faat brukar ha leggins eller jeans om jag dka iväg nånstans.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Har Jeans dagligen till jobbet. Till vardags blir det arbetsbyxor i stallet och hemma blir det mjukisar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#26 Ja, nu är det snart dags att sluta med jeans för säsongen. Igår och idag har jag haft kjol med tjocka leggings till. Jeansen kommer bara att användas sporadiskt under vintern. Jag trivs bra när jag inte behöver frysa!
#29 jag har reumatisk värk så kyla är ett big no no för mig och bra kläder är extremt viktiga. tyvärr tror jag nästan man får göra kläderna själv snart (jag brukar måsta ha ylletröjor även på sommaren ibland)
l'm back
#30 Jag fryser kring lederna jag också även om jag inte alls har så stora problem som du har. Jag mår bäst när jag är varm om knän och fotleder t.ex.
#31 var det inte på 80 talet man hade benvärmare utanför byxorna, kanske nått som ska tillbaka 😉(jag föredrar ju helldre långkjol och långa benvärmare i ylle framför det modet däremot)
l'm back
Jag har jeans året om 😛 När jag ska iväg. Använder sällan kjol/klänning, så har inte mycket annat att ha då 😉 Leggings använder jag enbart till kjol/klänning, gillar inte det till en t.ex längre tröja/skjorta som vissa har osv, nej känner mig inte bekväm i det, så vet inte annars vad jag skulle ha vintertid så får bli jeans 😛