Biter du på naglarna
Jag har sett att det är många som gör det, särskilt killar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Japp, gjort i ja säkert minst 10 år. Slutat i perioder men faller in i det igen. Spelar ingen roll vad jag gör, för jag gör det omedvetet i de flesta fallen, så vet inte hur jag ska sluta, vill ju inte göra det pga många skäl 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Nä, aldrig gjort.
Tips: Gå till en salong och gör naglarna….varje gång du ska till att bita kommer du ihåg hur mycket det kostad att göra dem. Tips 2: gå till samma ställe och gör porslinsnaglar, under den tiden som de sitter där hinner dina naglár växa ut, när du ser dina händer bli vackrra är det lättare låta bli Tänk också på att när du suger och biter så förstörs emaljen på dina tänder och du får lätt infektion i tandköttet som kan resultera i tandlossning eller maginfektion.
#3 Kostar mycket i salong tyvärr. Har haft en omgång, men då bet jag inte. Naglarna blir mjuka sen när man tar bort det och så.
Hjälper inte att tänka på sånt, eftersom det görs undermedvetet i regel ;) men bra tips annars
Som ung var jag en riktig nagelbitare. Jag bet så att det dunkade i fingrarna ibland när jag skulle sova. Fick ibland inflammationer och det såg bedrövligt ut.
Ett tag använde jag lösnaglar som jag satte på själv. Jag klippte de ganska korta och då var det svårare att bita.
Nu är det länge sedan jag haft sådana problem och jag har bra naglar. Hårda, tåliga och jag får klippa ofta.
/Maria
Nej.
När jag var barn bet jag på naglarna. Nu gör jag inte det, tycker det är ganska äckligt att göra det faktiskt.
/Christina
Nej jag biter inte på naglarna. Har akrylnaglar 100% av tiden ändå så det finns ingen chans till det. Såfort akrylnaglarna behöver tas bort gör jag nya. Är för kär i att ha långa glittrande naglar.
Nej!
Och jag fattar inte hur emaljen på tänderna kan skadas av att man biter på naglarna, inte heller hur man kan riskera tandlossning och maginfektion…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Någon som har fler tips hur man ska sluta bita på naglarna?
(utom att skriva risker osv, för hjälper inte)😛
#9 Det är nog inte så konstigt om det blir sånt av nagelbitning när man tänker på vad mycket skit det kan samlas under naglarna och som man får i sig vid nagelbitning.
# 11 Skeptisk!…Tänk på alla fingrar som kommer i kontakt med maten? Och som petar i näsan! 😃
Tror det är nåt man skrämde barnen med förr… 😃
Nä jag biter inte på naglar
LA ONICOFAGIA Definition: tvångsmässig vana att bita på naglarna. Nervösa människor är mer benägna. Den fria kanten försvinner i nagelbädden. Repetition på tiden orsakar olika skador såsom inflammation och förhöjt sidokanter eller formationer verrucous hyperplasi cuticular sekundära. De nagelbitning vanor mer aggressiva kan orsaka blödningar och förlust av. VSubungual remsor, som kan leda till förlust av hela nageln. De skadorna, såsom nagelband och padastros, kan manifesteras som kronisk paronyki De nagelbitning avbitna naglarna som intas qkan påverkas i svalget och orsakar inflammatoriska reaktioner samt magsmärtor, kan också inandas och gå ner i bronkialträdet gynna om infektioner eller olika komplikationer i lungvävnad. Men mer ofta än inte passerar tarmen och sluta blanda med pallen i slutet av (akut inflammation i cellvävnad på fingrarna) med akuta infektiösa exacerbationer och även orsaka subungual exosts eller slemhinnor cystor i svåra fall är en försämring av nagelplattan och lokala ärrbildning dystrofi hela nageln enheten och avvikelser matris. Naglar kan missformas på en skadad bites nagelbädden, orsakar inflammation, svullnad och oläkta skador som kan leda till svår smärtay
Ingen som har tips? 😛
#14 Mycket av det man äter kan ju ge samma besvär, fiskben, benflisor, äggskal m.m…
Skräm inte upp Frida! 😂😂
#16 Jag blir inte uppskrämd 😉 Vet redan "risker" och sånt haha
Vill oavsett sluta bita på dem, vill ha långa fina naglar 😛
#17 Köp en burk surströmming och doppa fingertopparna i den! 😂
#15 Lösnaglar är ju som sagt ett tips och man behöver inte göra det på salong utan man kan köpa själv. Under tiden så växer den egna nageln fram men man ska vara försiktig när man tar bort dem.
Förr fanns det något på apoteket som hette "Stopp & Väx" men jag tror det finns något liknande nu som man penslar på som smakar vidrigt när man får fingret i munnen.
/Maria
#18 haha xD
#19 Brukar sällan hålla så bra tyvärr 😕 Håller ju mycket på med djuren, så måste ju sitta på bra.
Stoppochväx har jag testat, biter inte på mig 😉
#20 Verkar som om vi är ganska ensamma om att bita/riva av våra naglar Frida.
Jag har testat ALLT!
Stopp o väx som säljs på apotek, då började jag riva av dem istället för det smakade för jävl…
Gått till salong o fått gjort jättefina stenhårda naglar. Då var ju tanken att mina egna skulle växa ut därunder och bli jättefina. Blev de inte… De var helt mjuka och gick av meddetsamma.
Provat att limma på lösa naglar själv, snyggt så länge de sitter kvar. Inte kul när man upptäcker att 1 saknas…. var tog den vägen?
De egna naglarna blir fördärvade där under allt lim.
Nu provar jag att sätta på ofärgat lack som man härdar i uv lampa. Mina egna är faktiskt på väg ut och de blir lite hårdare och väldigt blanka av lacket.
Fler tips mottages tacksamt.
Zabelle
#21 Ja verkar som det!
Ja samma här :/ Kunde varit mig du just beskrev!
Hopplöst är det 😕
Nej. Jag är för medveten om vad som gömmer sig under naglarna.
Har aldrig riktigt förstått varför man gör det.
#23 Är inte alltid man vet varför man gör det eller varför det började.
Jag har en väninna som slutade bita med en egen variant.🙂 Hon bestämde sig för att bara bita på en nagel på varje hand. Sedan bara en nagel. Det funkade och nu biter hon inte alls.
/Maria
Man biter / river inte medvetet. Då hade det varit lättare att bryta vanan. Jag har ingen aninig om när jag river av mina naglar förren det börjar göra ont… då är det ju så dax.
Kan vara när jag kollar på TV, läser eller försöker lösa nåt problem så sker det helt omedvetet. Har gjort så sen jag var nåt år gammal.
Zabelle
#26 Precis samma för mig 😕
Men gäller det att riva…så anmäler jag mig! Sällan jag klipper naglarna, men så tar man lite för mycket…och fy f-n vad ont man har sen några dar… :)
#28 Ja det känns… Trasiga nagelband som man river av gör också ont som bara den.
Zabelle
Brrr..det låter nästan som aatt straffa sig själv, men det verkar vara ett nervöst beteende
Ja, och det verkar inte finnas nåt som kan hjälpa mig att sluta.. vad jag än gör så kommer jag börja igen.
Jag hatar att jag gör det för jag börjar bli intresserad av att måla naglarna på olika sätt, men hur ska det gå med superkorta naglar, då är det ju inte kul.
#30 Nja långt ifrån alltid för min del :)
#30 Det kan mycket väl vara nåt nervöst som utlöser vanan från början. Jag var en mycket orolig och nervös unge, sen är det väl svårt att bryta ett invant beteende.
Att man skulle straffa sig själv tror jag däremot inte nagelbitare är ute efter.
Zabelle
Nej, fy. Det är äckligt och osmickrande.