Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1026 ggr
Fridaaaa
0

God morgon söndag 29 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er!

Jag har redan hunnit med en snabbpromenad med vovvarna, frukost framdukad när jag kom hem igen av min älskade sambo. Så söt så hihi ❤️

Se vad dagen har att erbjuda. Inget inplanerat, redan varit igång fre och lör, så kanske skön hemmadag idag?

Vad ska ni andra göra idag?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
1

Godförmiddag!

Kallt ute idag också -5 kl 6!

Nu har magen fått frukost och ännu mer kaffe, så nu bär det iväg ut i skogen igen, med äpplen, dit där jag ska skjuta en älg på morgonen den 14:e oktober!

Ha en fin söndag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mooniq
0

Gråmulen morgon men inte så kallt. Katten har parkerat mitt i hallen så var jag än ska gå så är han i vägen..🙂 Katter kan det här med medelpunkt/fokus alltså.. Ändå har han en dyna som han brukar använda.

Har varit på affären och handlat så nu ska jag sparka igång spisen och göra god vitkåls/färsröra så jag klarar mig några dagar.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#2 Det där med vitkåls/färsröra låter spännande. Hur gör du då?

/Maria

Mooniq
1

#3 bumbleboo

om du kollar in matlust i fokus och kollar vänstermarginalen så har jag lagt in några recept, däribland köttfärsröra. enkelt o gott.

Maria
0

Aha, tack så mycket.🙂

/Maria

[elmaek]
0

Jag ska åka till pojkvännen senare för övernattning… vad jag flänger nu för tiden! Saknar att bara vara hemma, haha.

Mooniq
0

#5 bumbleboo -hittade du receptet, eller ska jag lägga upp det? 🙂

Cristine
0

Precis det åt jag i förrgår Mooniq, receptet kommer från Pamplona och ingen lingonsylt men det kan vara gott till

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
0

det finns nog massa varianter - man kan byta lingonsylten mot chilikrydda o få lite sting i den. 🙂

stina63
0

God morgon

Funderar på att sticka till stugan, Har tvätt på mitt schema idag men jag tror att de skippar jag och tvättar en annan dag istället, Skulle de bli att jag inte har rena kläder så får jag ta en plastsäck på mig hehe

Solen skiner de är så fint ute,

Ha en underbar dag

Maria
0

#7 Jag hittade receptet och ska absolut prova detta då jag älskar vitkål i alla former.🙂

/Maria

Mooniq
0

jag gillar det skarpt. OM du gillar svamp tror jag det är gott att ha i oxå. DesK - provade att ta bort lingonsylt o istället ha lite hackad chili i. gott det med. Prisvärt och mättar bra.

Maria
1

Jag tror man kan ha i det mesta om bara vitkålen, färsen och creme fraichen är bas så att säga.

Tack så jättemycket för tipset🙂

/Maria

fotokrafs
0

God eftermiddag!

Syns och känns att det är höst nu.
Även inne; kallt golv. Måste hitta tjocka sockar eller tofflor

Oj, blir sugen på vitkål nu..

Toyan
0

God middag.

Solen lyser, lite ulliga vita moln på en blå himmel, men vinden är kall.

Blir en lugn dag hemma.

Ha det gott och njut av dagen, vad ni än fyller den med🌺

aggeelin
0

Godmorgon, eller godeftermidag som det heter så här dags på dagen. Jag har skjutsat hem barnbarnen och är lite trött. Jag är så lättstörd så inatt när de var här sov jag inte så mycket. Här skiner solen och det är varmt mot husväggen. Men molnen är svarta få se vad det finns i dem 🙂. Jag ska snart cykla iväg på söndagsyoga och hoppas att slippa regn.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Caroline L
2

God eftermiddag! 🙂

Nu har pojkvännen precis åkt hem efter en övernattning tillsammans hemma hos mig. Det var mysigt. Nu ska jag strax in i duschen och fixa mig inför en fika med min närmsta vän. Senare ikväll SKA jag skrivit klart mitt CV men har sånna himla problem med hur ett sånt ska se ut.

Solen skiner och det ser ut som en fin dag, hoppas ni alla får det bra! 🙂

flisan708
0

God eftermiddag! Idag har jag varit på marknad med min kusin och hennes granne. Det var kul. Känner pirret börja komma, i morgon ska jag säga upp mig från jobbet. Ska hem till en väninna i kväll, vi ska ta en lång promenad. Ska bli kul! Ha nu alla en fortsatt trevlig dag!

Anders 50
1

Här var det full fart idag läser jag! 😃 Själv hann jag också med att titta in på Nationalparken Store Mosses Naturum. Det var det utställning av äppelsorter och man kunde få hjälp att veta namnet på sina äpplen.

Ingen har vetat vad mitt gamla äppelträds äpplen heter, men nu vet jag!  Brunnsäpple!  Det sägs att trädet hittades nära en brunn för minst 200 år sedan och den som fann det gav det detta namn.

Märkligt nog är det Hallands landskapsäpple! Fast det är ju inte så långt till Halland! 😃

Anders 50
1

Bild inifrån Naturum med en del av äppelsorterna. Jag räknade inte så noga men 60-70 sorter var där nog..minst.

aggeelin
0

#20 Vackert och oj så många!

Cristine
2

#  14 Glad att jag inte har kalla golv då jag går barfota hela året.

#15 Ja passa på att vila Toyan

#16 Hur orkar du cykla överallt Agge?

#17 http://www.medrek.se/karriarguide/skriva-cv.htm?gclid=COGH_9eB8bkCFTF2cAody2wA0A

#18 ska bli spännande att höra vad som sas när du säger upp dig.

#20  Wopwe finns det så många..otroligt!

Måste visa en kulig blomma

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Caroline L
0

#22 Åh tack Cristine.. nu ska jag sätta mig ner och skriva!

aggeelin
0

#22 Å, det är skönt att cykla! Avkoppling, frisk luft, motion och dagsljus på samma gång. Och så tror jag att det ger mig energi!!