Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 457 ggr
stina63
0

ljud eller oljud

Ja ibland kan ljud bli väldigt jobbigt att lyssna på när det upprepas om och om igen.

Läser mellanåt om just glassbilens trullelut, många är väldigt irriterade över att det spelas upp för ofta.

aggeelin
0

Glassbilen är helt ok för mig - som har bott granne md järnvägen under en massa år.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Ja helt okej med glassbilen. Läste om just Glassbilen utan för Malmö där en har blivit irriterad arg över att dom spelade upp trudelutten lite för ofta.

Mooniq
0

Jag blir rasande av glassbilen och tycker att jag förstår Percy lite grann. Glass köper man på affären, helt enkelt, i min värld. Förr hade glassbilen en liten klockan som klingade, den var klart behagligare att höra. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
0

Ja mooniq speciellt när dom spelar väldigt ofta

Mooniq
0

#4 sant, 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Anders 50
1

Håller med Percy!

Förr hade vi fiskbil, livsmedelsbil och en bageribil som körde här på landsbygden..inte f*n höll de på med nån terrorsignal som glassbilens för att vi skulle märka dem!

Nu kör glassbilen ut till närmaste byn från samhället här och där drar den på sin melodi som hörs ända hit, trots 2,5 km fågelvägen!

Bodde jag där tog jag nog också fram borrmaskinen…😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Ända som gillar melodin är barnen kan jag tänka mig'

fotokrafs
0

Jag har inte stört mig på melodin, kanske inte åker här så ofta eller så
kan tänkas att jag är väldigt barnslig🤪

tlover
0

Jag stör mig inte alls på melodin, men då bor jag ju definitivt ute på landsbygden (där jag ser en mening med bokbussen, glassbilen m.m.) och över allt där jag bott och sett glassbilen så är det i princip så långt till grannarna att glassbilen stannar vi varje hus och spelar en trudelutt, kommer det inte ut nån så kör dom vidare. Det hörs definitivt inte i hela byn här.

l'm back

Sophie-Anne
0

Glassbilen åker inte förbi vid mig som tur är men när jag bodde såpass att den stod utanför sovrumsfönstret med sin trudelutt och jag försökte sova. Hua vad jobbigt det var!

stina63
0

Så skönt att ni inte störs av ljudet,

Här Är Jag
0

Gillar inte alls glassbilen. Hade det varit ja som spelat så där så hade ja varit utan bostad idag.