Hur är din engelska
Min har blivit rostig.. jag har nog inte använt den på över 20 år
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har använt engelska på jobbet en hel del de sista 11 åren då det varit gästforskare från många länder som jobbat periodvis.
Jag är en mästare på att låta som en Göteborgare fastän det är engelska jag pratar😉
/Maria
Den är så pass bra att jag klarar mig. Får ju träning varje år när jag reser utomlands. 🙂
It could be better…Reading is easier than talking and writing.
😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Väldigt dåligt.,, Jag förstår men klarar inte av att prata engelska
Både pratar och skriver på engelska dagligen 🙂
Ser på filmer och videoklipp med engelska varje dag, läser engelska lika mycket som svenska (nästan i alla fall), så ungefär hälften jag tänker är på engelska.
Men jag är INTE van att tala det, min mun hänger inte alls med min hjärna, så jag hade lika fin engelska som en grottmänniska på en lägenhetsvisning häromveckan.😃(Den som hade lägenheten pratade inte svenska.)
försöker hålla uppe språket med att läsa och att läsa högt på engelska. Jag o mina vänner barnslar oss ibland och försöker låta som överklass engelska när vi träffas.. å så skrattar vi för det låter inte klokt… 😃
men visst märker jag att språket krymper när man inte använder det.. sånt tur att vi lever nu med internet så man hittar engelskan bara några knapptryckningar iväg.. lyssnar lite på bbc news på tvn oxå- otextat.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Dåligt, använder för lite. Får tunghäfta om jag skall säga nått. Har personen gått, kan det fungera, ibland, men då är det för sent.
Borde åka på språkresa🙂
Var rädda om varandra
-är ganska kass på Engelska tyvärr.
Som signemo #8 får jag oxå tunghäfta.
Min bedömning av mig själv.
glosor: 2.5/5 (alldagliga glosor)
läsa: 2.5/5 (typ vanlig blaska)
hörförståelse. 0-2.5/5 (döv på höger öra och har svårt att uppfatta tal).
skriva: 1.5/5
hör och tal, på fyllan 4/5 😃
Pratar bättre engelska än svenska och trivs bättre med språket än mitt modersmål. Däremot är jag otroligt lat när det kommer till att skriva på engelska men jag kan skriva korrekt om jag vill.
Barn och ungdommar av idag talar perfekt engelska eftersom de växer upp med det språket på TV och Dator samt att eras musik sjungs mest på det språket, medans vi äldre fått använda vår skolengelska på resor(turistengelska som det så fint heter).
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är sådär :) pratar sällan engelska hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
'Hur är din engelska..
Ja jag har aldrig lärt mig det språket eller något annat.
Jag har nog med o lära mig det svenska språket ordentligt i tal o skrift..
Så Nej ingen Engelska här.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Den är helt okej. Jag både läser och skriver engelska varje dag (har medvetet valt att ha t.ex facebook på engelska), men talet är lite efter. Jag läspar lite, och engelska är ett svårt språk då, men jag gör mig förstådd helt klart 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag har växt upp med engelska tv-program och filmer så jag har plockat upp en hel del. Jag förstår och kan prata språket flytande och det tackar jag Sverige för som inte valt att dubba alla filmer osv på tv som vissa andra länder gör. Det är nyttigt enligt mig, skolan kan inte lära allt.
Dålig tycker jag. Fick använda mig utav min dåliga engelska i somras . Hjälpte några turister. Skulle nog gått änklare om de snackade sit språk. Pga tror delar danskar förstår danska bättre än eng
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Jag har inga som helst problem att förstå de som har engelska som modersmål, men att prata det har blivit lite grötigt senaste åren eftersom ja dagligen pratar ett tredje språk.
Jag är sämre än vad jag trodde,
var på en kurs i helgen (fredag lördag) och kursledaren är amerikan, när han sa hello var mitt automatiska svar "hej"
och det var svårare över lag att hitta rätt ord än vad man trodde,
förstod gjorde jag däremot allt.
l'm back
Jag har alltid tyckt det engelska språket har varit väldigt roligt, och har haft väldigt lätt för det, både i tal och skrift.
Exponeras nu för engelska dagligen då jag sedan 2,5 år tillbaka är tillsammans med en amerikan som enbart pratar engelska :) Jag har även bott hos honom i Kalifornien i 3 månader förra året och då var det enbart engelska som gällde. Minns att hans familj var besvikna för att jag inte hade någon rolig/konstig svensk dialekt, haha. Tydligen låter jag som en amerikan. Nu pratar jag nästan hellre engelska än svenska, det känns lika naturligt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Min engelska är rätt ok, just nu lite ringrostig men får jag tala lite så är det inga problem. Minns när jag jobbade som au-pair i USA, då fick jag höra att jag lät som en brittisk grammatikbok. Mina värdföräldrar tyckte jag lät så korrekt hela tiden.
Alltid gillat engelska, tycker det är ett fint språk. Läser lite för sällan men till Kreta har jag valt att köpa en engelsk guide för att den var nyast, så nu får jag läsa lite.
Jag kan få tunghäfta ibland.
Minns när jag skulle hyra 3 moppar för vårt sällskap i Grekland och det låste sig totalt inne i butiken.
Det enda jag fick fram var "I`ll be back…"
Haha, det är ju Arnold Swartzeneggers berömda replik i Terminatorfilmerna😉
/Maria
ha ha ha 😂
Använder ofta engelska i jobbet så jag känner mig ganska säker så länge jag inte behöver skriva på engelska.
Önskar jag lärt mig flera språk när jag var yngre.
Zabelle
Tidigare i år var jag på en resa och stötte ihop med en världsvan kanadensare. Han hade träffat fler svenskar tidigare och sa att svenskar ofta tenderar att ursäkta sin dåliga engelska när den egentligen är väldigt bra. Visst kunde det ske en del grammatiska fel, men inte så att det blev oförståeligt. Han tyckte även att svenskar är duktiga på att försöka förklara runtomkring det ord man letar efter, för att få fram det.
Min engelska är dålig, jag snackar aldrig.
Visst läser lite engelska och förstår mesta av tal
men skriva och prata går knappt
Språk över huvud taget är jag kass på.. Har svårt nog för svenskan