I kylskåpet
Igår var vi barnvakt hos sambons sons två barn. Paret är 29 +30 år och barnen är ett och två år. Jag vet inte varför men sambon hade öppnat deras kylskåp och blev förvånad över innehållet.
Kanske är det så att jag har "fördomar" om vad som ska finnas i ett kylskåp så - vad har du i ditt kylskåp/tycker du att det ska finnas i ett kylskåp??
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nu blir jag ju nyfiken på vad som fanns i det kylskåpet!
Hos oss finns alltid/oftast exempelvis fil, yoghurt, mjölk, smör, ost, kalkon/skinka, öl, senap, ketchup, lök, limesaft, marmelad, sylt, diverse grönsaker, kanske en bag in box, nagellack, chokladkaka, såser, rester. Och säkert diverse annat också, vårt kylskåp är ofta ganska fullt!
/Christina
Det blir ett långt inlägg om jag skulle räkna upp allt! Och jag är ensamstående!
Ändå har jag öl och andra drycker i källaren.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Främst är det:
- Grönsaker
- Mjölk (laktosfri)
- Pålägg av olika slag
- Bordsmargarin
- Flytande margarin
- Saft
- Ägg
- Ketchuo
- Rhodislanddressing (stavning?)
Det är väl vad som främst finns där 😛
Läsk på helgen
Några cider med står det där och även hostmedicin
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har allt som citytjejen har utom nagellack och bag in box, kan tillägga rödbetor och smörgåsgurka och rönnbärsgele.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det beror på vilken tid i månaden det är😉, i mitten är det ganska tomt mot slutet kan det vara så fullt att det är svårt att få in allt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mjölk, yoghurt, fil, vatten, juice, dressingar, creme fraiche, gräddfil, bregott, smör, kaviar, riven ost, cider, öl, vitt vin, morötter, tomater, gurka, purjolök, gul lök, röd lök, vitlök, sötsur sås, smörgåsgurka, torkade tomater, marmelad, jäst, sambal oelek, inlagda vitlöksklyftor, honung, sillburkar, sylt, ringblomssalva, hostmedicin, majonäs, vaniljvisp, rester från dagens middag …. ja, jag har säkert glömt något också….
- Smör
- Grädde
- Tomatpuré
- Mjölk
- Ost
- Lök
- Vitlök
- Rotgrönsaker
- Lingon
- Buljongtärningar och fonder
- Choklad
- Turkisk joghurt
- Majonäs
- Ägg
- Sesamolja
- Soya
- Sweet chilisås
- Sriratchasås
- Vitt och rött vin
Detta är våra bassaker som gör att i kan laga vad vi än blir sugna på :)
Vad jag har i mitt kylskåp? 🤔
Det är fullt efter helgen… Zucchini, både mini och vanlig, två sorters Potatis, 1,5 pkt mjölk från ko, margarin 3 olika sorter, morötter, fem sorters lök, tomater, bönor, huvudsallad, ruccolasallad, tomat, gurka, chokladhavre dryck, vaniljsoya, kaffe, 3 apelsiner, hallonsaft, vildhallonsylt, 2 olika färdigsåser på flaska, 3 äpplen, två olika ostar, paprika, purjolök, kålrot, rödbetor, hundgodis och annat oätbart….
Det är något mer som ligger i grönsakslådan… jag "ser" det… fast ser inte exakt vad…. Och kommer inte heller ihåg…
Intressant va? 😃
Oj. Pålägg.
Mjölk
vatten.
Gårdagens kött som blev över.
O så olika sorters grönsaker.
Dressingar.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Herregud.😮
Mitt kylskåp är knökfullt
/Maria
Jag har också massor i kylskåpet. Yoghurt, pålägg, juice, ketchup, senap, grönsaker, marmelader, oliver, fetaost, massor av olika dressingar (sambons favoriter) och massor, massor av annat. Jag skulle inte klara mig med ägg, sprit och Bregott!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Mjölk, turkisk yoghurt, grekisk yoghurt, jordgubbs yoghurt, grönsaker, gullök, vitlök, smör, margarin, pålägg, marmelad, dressingar, rotfrukter, köttbuljong, vitt vin… har säkert mera men detta var det jag kom på just nu.
Vi har nog det mest välfyllda studentkylskåpet i Sverige tror jag 😉Detta finns alltid hemma:
Frukt (just nu är det äpplen och kiwi)
Mjölkprodukter (mjölk, youghurt, ost, vispgrädde, matlagningsgrädde, två olika sorters bordsmargarin, smör, creme fraiche/gräddfil)
Juice och lättdryck
Grönsaker (gurka, tomat, paprika, ärtor, zucchini, isbergssallat)
Olika kryddor (t. ex sambal olek och tabasco)
Choklad
Soja och buljong
Sylt och marmelad (för närvarande finns det tre olika sorters marmelad och två olika sorters sylt)
Chilisås och ketchup (den senare är sambons)
Lök (gul, röd och vitlök)
Potatis
Ägg
Jäst
Majonäs
Och ändå ligger vår matkostnad på 1600 kr/månad 😂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se