Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 452 ggr
Cristine
1

Utsikten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mej har utsikten alltid varit väldigt viktig när jag köpt bostad, tänker du också på det eller bryr du dig inte?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Blodpudding]
0

Jag tror de flesta tittar på läget först, och bostaden sen. Bostaden går att göra om, läget är svårare att fixa.

stina63
0

Jo läget är viktigt men jag känner att själva bostaden är viktigast,

Afturelding
1

Jodå, men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att huset/lägenheten fyller våra behov.

Nu har vi utsikt mot en skogsdunge som är fin både på vintern och sommaren (fördelen med blandskog), och det trivs vi med :) Det är lugnande att bara se en massa grönt när man tittar ut. 

I förra lägenheten (som ligger i samma hus, och åt samma håll) en trappa ner så såg vi bara ETT träd. Som hade placerats precis utanför båda fönsterna som fanns. Det var ju inte riktigt lika kul, kanske.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

flisan708
0

Utsikten är inte jätte viktigt. Läget avgör mer. Jag trivs som jag gör nu. Nära till det mesta inte beroende av bilen. Själv har jag utsikt åt ena hållet åt polis stationen å andra över en väg samt stor parkering. Om jag skulle flytta skulle det bero på att jag skulle vilja ha en liten gräsplätt. Inte aktuellt nu men jag har tänkt tanken.

Maria
0

Läget betyder mest tycker jag och är det fin utsikt så är det en bonus😉

/Maria

Anders 50
0

Har aldrig varit i den situationen, och har inga planer på att byta bostad.

Men OM.. så är utsikten viktigast, och då ingår ju naturligtvis läget i den.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Blodpudding]
0

#2 Du skulle alltså kunna köpa ett hus i ett område du inte gillar, bara för att huset är snyggt?

fotokrafs
0

Vi letar billigaste* inom vettigt avstånd till jobb.

Så blev det när vi köpte lägenheten vi bor i nu iaf.

Så jag säger att ekonomin är helt klart viktigast för oss
med bättre ekonomi blir man nog kräsnare

[GunillaF]
0

När jag köpte hus så var läget viktigt. Ville inte ha grannarna allt för nära. Nu är ju allt relativt… Har grannar men på "lagom" avstånd. Sedan att "det rätta huset" för mig stod i precis rätt läge var ju perfekt🙂