Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 639 ggr
Cristine
1

Lungkapacitet

I Spanien där jag hade  lägenhet i ett hotell kom brandkåren och två läkare. De skulle lära oss att få starka lungor ifall en brand skulle uppstå i hotellet. Vi skulle alltså hålla andan tre ggr varje dag så länge vi kunde och skriva upp resultaten ..Läkarna kunde dyka upp när som helst för att se till att du inte fuskade. Det farligaste är inte elden utan röken du andas in. Vilken skillnad det blev på bara en vecka. Vi höll på i två sedan gjorde man det självmant minst 1 gg i veckan.

Hur länge håller du andan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Håller aldrig andan.

/Maria

chik
0

Instämmer med ovan talare 😃

Andas med små lätta ljud.😊

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
1

Ingen aning. Men TAPPAT andan har jag gjort nån gång…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
0

Jag vet inte men jag tränar andning nästan varje dag sedan min farmor hade KOL och sjukvårdspersonal talade om att det är bra att dra djupa andetag varje dag…. 😉

Maria
0

#4 Det är ju en helt annan sak. Att djupandas emellanåt är bara bra men att hålla andan… vet i sjutton ?

/Maria

chik
1

Man skall andas med Magen😮.

O det tränar jag på..😛Fast jag tycker ju då att lungorna sitter längre upp o magen hänger längre ner!!🤫

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Jag kan hålla andan länge. Jag och barnen har tävlat ibland 😓😃. Jag har blåst upp en massa luftmadrasser och leksaker med bara mina egna lungor.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JereMina
0

Humlan jag vet inte heller om det är bra att hålla andan men det kanske stärker lungorna, varför inte? 🙂

Anders 50
0

Kanske dags för en ny uppmaning till Svenska folket? 

"Håll andan…lev längre"  😂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!