Fladdermöss
Vi hade en fladdermus på jobbet häromdagen. Så nu undrar jag bara..har Du någon gång stött på en fladdermus ?
Berätta! 🙂
Ja jag har stött på fladdermöss många gånger och vet var många Svenska fladdermöss över vintrar.
Vi har fladdermöss här hela tiden. Några gånger har jag räddat fladdermöss från att drunkna i vattentunnorna när de sovit i stuprören och överraskats av störtregn.
Numera har jag alltid en liten plankstump i vattentunnorna så att de har en räddningsflotte om dt händer igen. Den här satt och sov bakom vår darttavla.
Jodå, när jag var barn om sommrarn här ute i Tynderö, nu när jag bor här så har jag inte sett en enda.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
På landet finns fladdermöss.
De flög runt huset.. jag tyckte de var läbbiga.
Kändes som man skulle få dem i huvudet.
En gång kom katten in med en 😕
En natt för några år sedan då min man hade druckit några öl och somnat satt jag vid tv:n, plötsligt tyckte jag att det var något som flög över mitt huvud. Nej, tänkte jag att jag inbillade mig. Men så kom den igen och det var en fladdermus som hade kommit in under kvällen då dörren stod öppen.
Den for och flög runt och tre katter jagade den inne men dem nådde den ju inte såklart. Jag provade att väcka mannen men han bara mumlade och sov vidare.
Jag kunde inget göra och den natten sov jag inget alls för fladdermusen flög inne i sovrummet och varje gång den flög över sängen så kastade sig en av våra katter efter den och landade såklart på mig.
Fladdermusen satt sig då det ljusnade på en bjälke i taket och då mannen vaknade (då hade jag somnat) öppnade han bara dörren och den vaknade och flög ut.
Spydigt sa min man då jag vaknade att det var ju bara att öppna dörren så flög han ut…suck Denna fladdermus ser vi varje år för han bor hos oss…
Jag älskar fladdermöss🙂
Min första fladdermus stötte jag på i uppgången i ett 8 våningshus när jag var liten. Det var jättespännande. Den flög mot rutorna men blev till slut utsläppt.
På kvällarna i stan när jag ofta var på hundpromenad så hörde man ett "svagt pipande" ungefär som syrsor på avstånd. Jag har alltid trott att det är fladdermöss? Man kan även se dem om man står under en gatlampa svischa förbi.
/Maria
# 2 # 3 Fina bilder!
# 6 Huva!!!!!
Felklick! ;)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Dem knarrar, har ni hört det?
# 10 Knarrar ???? 🤔
Avskyr fladdemöss! Läbbiga djur 😮
Ett av få djur jag verkligen inte gillar.
Hade en som flög in påmitt rum mitt i natten en gång. Jag gömde mig under täcket haha Och sedan på morgonen satt den vid fönstret när jag skulle stänga där. Skrek och fick panik. Pappa fick ta ut den haha
Hade svarta streck sedan i taket efter den
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 12 Haha!! 😂
Jag har varit inne i ett rumt fyllt med fladdermöss på något djurställe i Slottskogen när jag var mindre. Blev så otroligt rädd att jag inte kunde stanna kvar där inne.
Jodå..de låter, men kanske inte som ett "knarr" 😉Jag liknar det mer som ett "tssirrkk" 😃
Det var på det ljudet jag upptäckte deras övervintringsställe i jordkällaren, de blev irriterade när jag öppnade innerdörren för då rörde sig dörrkarmen lite.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!