Valborg
Denna kväll då man ska hälsa våren på allvar är alltid så kylig.
Huttrar Du vid bålet på tisdagkväll ? 😎
Det blir svårt att fira valborg i år när den ligger på en vanlig tisdag. Frugan jobbar heldag, så vi kommer inte att kunna åka iväg till Gysinge som brukligt.
Ja kommer nog titta på brasan. Är bara liten bit från vårat, går bort och kollar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Valborsmässoafton brukar vi åka till slottet och titta på elden och se ett fantastiskt fyrverkeri. Det är en härlig känsla att vara där tillsammans med många många andra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Förr när sonen var yngre så eldade vi alltid på Valborg när vi hade sommarstugan.
/Maria
Ingen tradition här, så det blir nog ingen brasafton.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi bryr oss inte om det nu då grabbarna är vuxna och har egna barn. Dem i sin tur firar där dem bor med en massa folk och inte ute i skogen hos mor och far 🤦♂️
"majbrasan" va det ett tag sen jag besökte. Tror inte jag kommer göra det i år heller.
Nej, jag firar valborg annat vis. Eller ja, Beltane som infaller den 1a maj. Tar in vårblommor, tänder ljus och mediterar :) Jag är egentligen inte religiös, men jag tycker om att göra så ändå. Det är givande även fast man inte har någon tro.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Här blir det visst regn imorgon..då struntar vi i kasan!!
Trevlig Valborg! 🙂
Det ska regna här med. Det regnar alltid när det vankas majbrasa.
Om det inne regnar så går vi och tittar på brasan.
Därefter blir det korvgrillning med grannarna 😃👍
1 Maj är det studentspex i Alnarpsparken, det brukar vi inte missa.
Det inleds med fotbollsmatch mellan "Samojederna" och Skåningarna.
Därefter kör de runt ett varv i parken med mycket märkliga hemmabyggda fordon.
Som avslutning är det dragkamp över dammen, alltid lika uppskattat att se folk ramla i vattnet :)
Zabelle
Nej..varför stå och frysa för att glo på en eld, då tänder jag hellre kaminen och tittar på elden där!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det blir nog så att vi åker till Gysinge ikväll och firar valborg trots allt, fru och barn är ju lediga imorgon, bara jag om måste iväg som vanligt.
En såpass stor kase som de har där och som sköts av brandförsvaret upplever man ju inte någon annanstans. Dessutom blir det fyrverkeri efteråt.
🙂
# 13 Ja..stora kasor är det inte gott om! 🙂
vi "firar" hemma idag med hemmabakad pizza och sen grilla majskolvar 🙂
# 15 Mmmm..grillade majskolvar gillar jag! 🙂
😃
Vi blev så mätta på pizzan så vi skall grilla kolvarna imorgon istället. 😛
Varit på brukshundsklubben hela dagen och nästan hela kvällen då vi ska ha vår första offentliga rallylydnadstävling i morgon.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Trevlig Valborg till dig Sisa 😃 och alla ni andra,
Kram Jile
Fotokrafs…fina bilder 😛
jag fick tända på brasan i år , det vart lite blåsigt men den fick tills slut en liten gnista..:D! denna valborg <3 fick hänga med de "coola", smälla smällare och leva livet :D!
# 19 Tack detsamma, Kära Jile..om än lite sent!
Jag ska skriva några rader till Dej snart..du finns i mina tankar och jag kommer aldrig att glömma vad Du gjort för mej! ❤️
#23 😘Tack rara Du🙂
Blir kul att höra ifrån dig.❤️
Kramiz Jile
Ps! Jättefina bilder Fotokrafs 🙂