Överlevnad
Tälja, göra upp eld, bygga tält..men vart hittar man mat ?
Skulle Du klara dej i skogen några dagar ? 😓
Några dagar ja, ett par veckor under växtperioden. Men jag tvivlar på att jag skulle klara det på vintern utan skjutvapen. Och det skulle vara fruktansvärt obekvämt och otrevligt, så jag har ingen lust att försöka.
Rent hypotetiskt så ja det tror jag, åtminstone så länge jag har en kniv och elddon.
Men … i praktiken klarar jag mig bara kanske två, tre dagar utan dialys.
Det beror ju på vilken årstid. Under vinterhalvåret hade jag inte ens försökt.
Resten av året hade jag "möjligen" överlevt en vecka om jag kunnat göra upp eld, hittat vatten och haft en kniv.
Zabelle
Inte en chans.. Jag hade säkert ätit något giftigt på första försöket..
#4 Ja, den risken är ju stor för mig också 🤫
Zabelle
De tror jag, jag var mycket i skogen som barn :) På vintern är det som sagt värre, men på sommaren skulle jag nog klara mig rätt länge ändå. Förutsatt att man har en kniv med sig. Jag kanske skulle kanske behöva ge upp min vegetariska livsstil ett tag när det finns dåligt om bär, svamp och rötter osv, men jag vet ändå hur man sätter fällor för mindre djur så det skulle nog gå. Jag har god kunskap om vår flora, så det är nog inget större problem när naturen kan erbjuda detta 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Chansen att jag skulle hitta en ätlig svamp i skogen är obefintlig. Jag hade fått hålla mig till nässlor och maskrosor 🤫
Zabelle
#7 He he he , förlåt men nu var du rolig.
Vår sommar och höst ja, om jag vore helt frisk vill säga, som jag är nu skulle jag nog inte överleva många dagar om jag inte åt mossan utanför tältet vill säga.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ju campat en hel del med medhavd mat, hehe. Jag skulle nog klarat mig ett par dagar men inte mer…
/Maria
Jag skulle vara en usel överlevare ute till skogs. Känner igen blåbär och sånt, dock har jag aldrig tältat eller ens varit inne i ett tält. Vildmarksliv är inget för mig även om jag tycker mycket om att vara ute i naturen!
/Christina
#10 Det är nog för att du aldrig provat på det !
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
I strängt vinterväder vore det nog jobbigt, sommartid en baggis! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Japp, det tror jag. Guuu så skönt på nåt vis…fast som Anders säger, på vintern skulle det vara jobbigt :))
#11 Formodligen! 😃
/Christina
Det tror jag, speciellt om det är någon av skogarna här hemmavid som jag känner väldigt väl.
Sedan så vore det kanske inte drömlivet direkt och jag skulle sakna min dator. Men om utomjordingar invaderar så tar jag katten och hunden och drar till skogs 😂
# 4 Är det en papillon ? 🙂
Nej, inte för fem öre. kan inte göra upp en eld utan tändare, kan inte hitta mat.. och vart finns färskt vatten?
Det beror på i vilket land skogen är placerad, samt årstid 🙂