Vilka TV program tittar du på
Hur många timmar tittar du om dagen?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inte mycket. På helgen, fredag och söndag kväll. Ibland någon serie mitt i veckan.
Jag är ingen tv-soffpotatis men sambon är det ibland. Ofta sitter han och jobbar på kvällarna
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Just nu tittar jag på Mästarnas mästare, Mot alla odds, Smartare än en femteklassare och Den unge Morse. Vetenskapens värld är en favorit också. Utöver det är det inget annat än enstaka nyhetssändningar.
Utslaget på veckan blir det kanske 1,5 till 2 timmar om dagen 🙂
Vi ser också på Mästarnas mästare, det är riktigt bra tycker jag.
#2 Jag såg reklam för den unge Morse. Har serien redan börjat?
Annars så har vi sett "Tyst vittne" en engelsk serie i flera säsonger som handlar om rättläkare och deras arbete med att lösa mord.
Denna ser vi på Netflix.
Annars blir det mest Discoverykanalerna och Rapport.
/Maria
Ikväll ser vi en serie. En riktigt otäck och jag vet inte riktigt varför jag ser den. Den är mer otäck än spänannde. Den heter Followers, eller något liknande.
#4 Ja den började i lördags. Lite trög i starten, men den tog sig och var sedan riktigt bra. Definitivt sevärd som många andra engelska deckare.
Har just sett "Mot alla odds". Andra program som följs numera är "Halv åtta hos mig", "100 % bonde", "Simpsons", och så dokumentärer på olika kanaler.
Spelar in mycket, dels kan jag titta när jag har tid och dels kan spola över reklamen.
Har ingen aning om hur mycket tid TV-tittandet tar, ofta sitter jag med TV:n på med datorn i knäet, med ett öga på varje.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Då ska jag kolla på lördag. Jag antar att det är som tidigare, fristående avsnitt/filmer.
/Maria
Det är olika.. ibland många timmar och ibland inga timmar alls.
Jag har inget program jag måste följa men maken följer Mästarnas mästare
så blir att jag tittar också. 🙂
#8 Om du vill se första avsnittet av Unge kommissarie Morse
kan du kolla på SVT Play
Jag glömde ju "Mästarnas mästare" bland programmen jag följer.
Vågar knappt säga det, är en riktig tv-idiot. Sätter på den vid 19 och sen fram till 4-5 på morgonen. I dag börjar det med Djurakuten, Arrow, Filmen Eragon, Ett herrans liv, Criminal minds, Unforgettable, Ghost whisperer, Jordan, rättsläkare och sen är det slut på det jag brukar se!
Efter det kan det bli strötittande om jag inte går och lägger mig!😐😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
# 12 Wow😮
Jag sa ju det!🥵
Jag har TV:n på nu, men har ingen större koll på vad det är för program..Aha..film på ettan..King Kong. Men e.on ska ju tjäna pengar också så…
Dottern kollar mellan 7 och 9 kanske lite mer om det är något hon gillar på Discovery..jag kollar inte alls..jo jag kan slänga ett getöga på lets dans när jag går förbi..arbetsskada,…he he.
Skulle väl tillägga att jag sitter inte hela tiden och stirrbligar på tv-rutan utan jag skriver här, äter, bryggar te, kollar mina djur, leker ibland med dem, plockar in och ut mina fåglar, lagar mat, pratar i telefonen mm.
Just nu för tillfället så tittar jag inte så mkt alls. Annars brukar jag lägga 2-3 timmar om dagen till vetenskap, teorier, medialt, rymden mm (spelar in allt).
När det gäller filmer så är jag betydligt sämre på det. Kollar kanske på nån film i månande, såvida man inte strökollar.
Inte så mycket, är främst kvällen jag tittar på tv eller om jag är sjuk, kollar jag på avsnitt på datorn, på t.ex tv4play mfl
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det blir ett par varje dag på vardagarna, men det är mest för ljudet. Tycker det är bekvämt att ha TV-ljud på i bakgrunden när jag är ensam hemma.
Jag ser Vem vet mest och Halv åtta hos mig varje dag det går. På måndagar är det Fantasterna, tisdagar är det Äntligen Hemma och på torsdagar är det Tonårsbossen och Plus.
Andra favoriter som är slut för säsongen är Antikrundan och Lyxfällan. Just nu går det dessutom en dokumentärserie på SVT2 klockan 18 som handlar om gravida som röker/dricker/äter helt fel mat, den tycker jag om 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag har nästan slutat titta på tv. Jag sitter med näsan i datorn i stället. Inte mycket bättre det 🤫
Kollar knappt på tv :). Det kan hända när jag känner mig seg och vill vara lite ifred. Då kokare jag te och sätter mig vid tven :). Så det blir väl max 3 timmar/dag i så fall.
#21 javisst bliir det mycket mer dator än tv
Nyss sett två avsnitt av "Halv åtta hos mig".
Jag gillar komediserier som Scrubs, Big Bang Theory och vänner…men fastnar mest i serier som True Blood och Vampire Diares:-)