Åksjuk
Brukar du bli illamående när du åker buss eller bil?
Förr kunde jag inte åka buss det var rent omöjligt senare gick det konstigt nog över.!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag blir bara åksjuk om jag läser eller gör något sånt när jag åker, men det går över snabbt om jag bara tittar ut genom fönstret en stund. Blev aldrig åksjuk när jag var liten även om jag satt och läste i flera timmar.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Buss och tåg blir jag åksjuk av.
Men därimot går bil bra :)
What doesn't kill you makes you stronger.
När jag var liten och mamma och pappa rökte som skorstenar i bilen blev jag åksjuk men de sa bara till mig att veva ner fönstret
/Maria
Nej, aldrig!
Ibland. Och läsa tidningar kan jag absolut inte för då mår jag jätteilla. Eller pilla på telefonen. Jag måste titta ut genom fönstret.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Väldigt åksjuk och sjösjuk!
Läste någonstans att vänsterhänta är oftare åksjuka än högerhänta… är någon mer än jag vänsterhänt och åksjuk?
Zabelle
Ibland, speciellt om jag sitter bak i bilen.
Tåg går bra så länge jag inte åker baklänges.
Men kan inte läsa eller smsa på telefonen, då blir jag åksjuk direk,,,,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inga problem för mig numer.
#7 Du är som jag med andra ord
blir du också sjösjuk? Det blir jag. Räcker att det gungar lite så känns det som att det är värsta vågorna.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#9 Japp jättelätt, så undviker båtar ;)
Kan knappt vara i en båt som står i hamnen om det guppar lite :/
#6 JAG! Jag blir bilsjuk, bussjuk, tågsjuk, tunnelbanesjuk, sjösjuk, flygsjuk och bodde jag i götet skulle jag nog bli spårvagnssjuk också… (finns ju fler städer med spårvagnar men jag tänker på götet när jag tänker på spårvagn…) Har hört att man blir mer sjuk på ena vägen om man tar x2000 för ena vägen puttar loket tåget och då går det "stötigare"
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag blir alltid åksjuk och har lätt för att må illa annars också. Har alltid varit så…och det är jobbigt! 
#12 Samma här :/
Hur vanligt är det att det växer bort?
Nej, har aldrig blivit illamående av det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#14 det är nog väldigt individuellt.
På mig har det inte växt bort, inte helt 🙂 Klarar inte av att t.ex läsa på telefonen mer än max 1-2 min så börjar illamåendet osv.
Jag var väldigt åksjuk som barn men mina föräldrar rökte i bilen och jag vet att jag klagade men fick rådet att veva ner rutan så jag fick frisk luft😮
Det var eländigt att åka bil då men på mig har det försvunnit helt men jag minns inte hur gammal jag var.
/Maria
#17 Mina föräldrar rökte också i bilen och jag blev åksjuk. Jag har aldrig kunnat med rökning sen, jag mår alltid illa om jag möter rök ute t.ex - det går som ett illamående genom mig.
Jag har varit mycket bilsjuk när jag var liten, och det berodde också på vilken bil det var. Också i bussen när vi var med skolan och åkte skidor t ex.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nä jag har för dålig balans för att bli åksjuk. Kan inte bli sjösjuk heller. men väl fyllesjuk 😃
Det beror på vad man menar med åksjuk. Jag har inga problem så länge jag ser ut, oavsett om det är bil, buss, tåg eller båt, men om jag sitter i en bil eller en buss och läser blir jag rätt snabbt illamående.
Tåg känner jag inget obehag av, men båt … om jag är under däck och det går sjö så blir jag illamående direkt, måste se ut för att det ska gå bra.
🙂
Sitta i bil, tåg, buss som kör ryckigt.
Blir illamående av nybilslukt och
bussar / tåg som luktar damm och avgaser