Hamlet!!
Nu äntligen har jag sett Hamlet! Har aldrig sett den föreställningen förut. Vi pratade om det på jobbet att det kanske tillhör allmänbildningen att ha sett den pjäsen (åtminstonde på tv).
I den uppsättningen som vår teater gjorde den så var den jättebra!! Vilken fantasi som den regissören måste ha!! Roligt och överraskande, och det kanske är så att det måste till för att göra den "dödliga" pjäsen sevärd.
Har du sett Hamlet eller någon annan mer klassisk pjäls"på rikigt!?
Vi har abbonemang på teatern och det är jättebra annars skulle vi inte komma iväg på något.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag såg Hamlet som ung flera gånger på Stadsteatern i Göteborg med Niklas Falk som Hamlet.
Såg den även med skolan och vår lärare gick igenom pjäsen innan och efter.
Jag kände Niklas personligen så jag blev inbjuden "bakom scen" och minns att vi satt i Kent Anderssons loge (han spelade kungen) och allt var så spännande så jag förträngde själva pjäsen tror jag.
Senare har jag plöjt igenom Hamlet i hängmattan en sommar på landet.
/Maria
Nej, har aldrig varit på teater.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har en liten teater här i stan och vi har platser på andra raden. Jätteläckert att sitta så nära.
Den här gången fick vi alla först gå in på scenen och vara med i början på pjäsen när Hamlets far var död. Vi fick vända oss om ot läktaren där kungen och drotningen stod (och de såg ut som vår kung och drottning!). Sen hände det saker 🙂bland annat damp det ner en stor jordhög på scengolvet och den var med i handlingen på många olika vis. Mycket fantasi för att framställa pjäsen. Och Hamlet själv var riktigt bra!
#3 Det låter jättespännande🙂 Teater är himla kul tycker jag.
/Maria
#4 🙂du får komma hit och gå på teater med mig!! Jag ser den gärna fler gånger!
#5 🙂
/Maria
Jag hade den stora förmånen att få prya på Stadsteatern i Göteborg på grund av bekanta.
På den tiden så var det många kändisar i ensemblen som Kent Andersson, Sven Wolter, Eva-Britt Strandberg, Ingvar Hirdvall, Göran Stangertz med flera. Det var hur kul som helst när man var 15 år😛
Min bror var vän med Lars Gren som spelade med i "Hem till byn" om ni minns den serien?
Han bodde hos oss en helg på landet och jag var hemligt förälskad och vet hur stolt jag var när jag skulle berätta för kompisar.
/Maria
Jag har sett Hamlet, faktiskt i Göteborg också 😉När jag bodde där mellan 1981 och 1984 hade jag svårt att hitta jobb. Vi hade mer eller mindre flyttat ner hals över huvud och bodde ett par nätter på Ostkupan.
Min sambo grät floder över de spartanska förhållanden som rådde där, så hennes föräldrar körde ner husvagnen till Kärralunds camping och där bodde vi i tre månader innan vi lyckades få en lägenhet i Bergsjön.
Efter några månaders tillfälligt vikariat som limousinförare, började jag på Komvux och då hade vi en teaterfrälst svenskalärare. Därför har jag sett ganska många teaterföreställningar i Göteborg.
Nej, tyvärr men det skulle vara kul..