Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 559 ggr
aggeelin
0

Parkerar du i parkeringshus?

Det är ofta som parkeringsfrågor diskuteras. Här i Örebro har vi parkeringshus som står ganska tomma folk vill inte parkera i dem. De som jobbar ställer sig på de centrala parkeringarna så att besökarnaa inte har någonstans att stå (för de vill inte stå i parkeringshusen - som nog egentligen är tänkta mest för dem som ska parkera hela dagen). En del parkeringshus är kopplade till gallerior och stora mataffärer och då är det ju lämpligt att parkera där.

Folk här är jätteupprörda för att det inte finns parkeringar.

Hur gör du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Oj då, missade att jag har hämtat innehållet i min text från artiklar i våra dagstidningar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Vi har inte många parkeringshus här.
Parkerar hellre på vanlig parkering :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

I Malmö finns gott om parkeringshus men det kostar mellan 500-800:- i månaden att hyra plats. Inte billigt att stå på vanlig parkering om man nu lyckas hitta någon ledig. Det kan kosta ca 200:- om dan om man inte har månadsbiljett.

Här undviker många parkeringshusen under den mörka årstiden för det är ofta tillhåll för missbrukare och hemlösa. Inte så kul att snubbla över dem i en mörk trappa.

Zabelle   

Anders 50
0

Sällan jag är i närheten av något parkeringshus. Det närmsta har jag ca 8 mil till. Sist jag nyttjade ett sådant var när jag var på ICA? i Östersund för många år sedan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Här finns inga parkeringshus, men när jag är i Uppsala väljer jag utomhusparkering. Parkeringshus är alltid hårt frekventerade av "tjyvjävlar".

Läste i tidningen härom dagen att ett av de större parkeringshusen fått nej på sin ansökan om att få montera upp övervakningskameror. Löjligt tycker jag. Man snackar om den personliga integriteten, men vad tusan gör man för något i ett parkeringshus där den personliga integriteten hotas?