Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 5519 ggr
Cristine
0

Favoritgodis

Jag använder stevia till allt men kan inte låta bli att köpa då och då en påse kola. Mina favoriter  http://www.ciao.se/Riesen_Chokladkola__Recension_65989

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

De brukar ha kass reklam men kolorna är oförskämt goda😉

/Maria

Anders 50
1

Köper aldrig godis förutom till jul, och då är Aladdin favoriten.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

Jag tycker att de är goda men fastnar i tänderna…
och då måste jag till en till bit bara för att ta bort den första 🤪

Cristine
0

#3 Ja tänk det händer mej också och plötsligt är påsen slut,,ops!

Tarotstollan
0

Jag är en stor godisälskare, Riesen slinker lätt ner tillsammans med mycket annat…
Älskar också chips och ostbågar/jordnötsringar mm!!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
0

Riesen är goda, men de är inte som den gamla sortens Rivalkola som fanns på 60-talet. Riesen blir nästan rinnande efter bara en liten stund i munnen och det tycker jag inte om. Rival var fastare även efter en stunds tuggande.

Jag äter inte mycket godis, det finns inte mycket jag gillar. Det mesta av den äldre sortens godis byts ut mot sämre nya varianter. Ta bara Twistpåsen som nästan inte har några originalbitar kvar.

Cristine
0

Ja det är sant, godiset smakade mycket bättre förr men då använde man rena råvaror och lösgodiset har jag förbjudit min dotter att köpa.

aggeelin
0

jag gillar sånt som smakar nötter, ren choklad gillar jag inte. Det måste till något som tar bort chokladsmaken, t.ex mint i choklad är gott. Annat godis vill jag inte äta för det är så mycket onödigt stoppat i det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

När jag gick på bio förr så fanns det Nickel. Det var fyrkantiga små karameller med papper runt i en avlång förpackning. Olika smaker på karamellerna. Allt från polka, lakrits och kolasmak

/Maria

[peter54]
0

#9 Ja de är goda, gammaldags och frukt fanns det, jag köpte alltid gammaldags och de gula var mina favoriter.

🙂

Maria
0

#10 Jag köpte alltid den med blandade karameller

/Maria

aggeelin
0

jag minns också Nickel.

Jag har i stort sett bestämt mig för att inte äta godis och kommit till den tanken att det mesta vet jag hur det smakar så jag är inte sugen på det.

Men nötter i t ex choklad är fortfarande gott, om det är god choklad.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Pialinn
0

SALTLAKRITS!!!!!!!

När jag for från Sverige sept.-11 köpte jag med med 4 st 800grams  (3,2 kg)burkar saltlakrits. Nu har jag  bara 15-20 st små pluttar kvar. Har fått snåla med den sista burken. Så till hösten blir det 5 burkar.

Saltlakrits har de inte alls här nere i söder.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[peter54]
1

#11 Båda hade blandade, men den som hade en svart, en gul, en orangebrun, en mörkröd, en svart, en polkagrisfärgad karamell, var den som kallades "Gammaldags". Den som kallades "Frukt" hade inga opaka karameller, bara transparenta.

🙂

http://www.samlaren.org/godis1965/ch4.jpg

Maria
0

#14 Aha, nu ringer det en liten klocka….😉

/Maria

Cristine
0

Mmm jag älskade gammeldags.😍

Pialinn
0

Rival choklad och Dixi grädd, och så  det fanns en 3:e med lakritssmak som jag inte minns namnet på.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[peter54]
0

#17 Det var väl "Kid" som var lakrits? Klicka på länken i #14 så ser du dem alla.

Maria
1

Är de någon som minns Riff tuggummi? De var saltlakrits.

Jag älskade Riff. Sedan kom en blå variant med en slags mentolsmak.

/Maria

[peter54]
0

#19 Ja Riff var min favorit efter PK bland tuggummin på den tiden (Bugg var så hårda till en början att jag ofta gjorde illa tandköttet). Riff svart var lakrits, de blå var mentol och de rosa var hallon 🙂

Afturelding
0

Jag kokade en kola som var mycket lik Riesen i julas. Den gjordes på mörk sirap och när den var klar och stel så doppades den i mörk choklad. Det som är så bra när man kokar eget är ju att man kan välja hur hård den ska vara :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

Jag gjorde en efter gammalt recept från mamma, fick bra betyg från granne och dotter de tyckte den tom var bättre  än riesen men det tror jag de sade för att vara snälla Skrattar

Maria
0

#20 Jag visste inte att det fanns rosa hallon.

/Maria