Städa
ska jag göra idag..har inte gjort på nästan hela sommaren! 
Hur ofta..och hur noga städar Ni ?
Här hemma har det nästan alltid varit min man som stått för mesta städningen.
Han dammsuger en gång i veckan och då ordentligt. Vänder alla stolar i köket och tar lister osv. Han tvättar fönstren och svabbar golven.
Annars så städar vi när det behövs. Toaletterna brukar vara mitt ansvar i alla fall
Något ska jag ju göra….
/Maria
Storstädar ca 1 dag i vecka, småplockar lite när som, dock är vårat hus alltid stökigt haha Så är det när man har djur och går hemma, blir "kan ta det imorgon". Dammsugar ca varannan dag, moppar golven 1-2 dagar/vecka :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Städar ordentligt varannan vecka ungefär och småplockar osv några dagar i veckan.
Vi hatar att städa, men han brukar göra det mesta. Tycker att han kan göra det iom att jag gör allt som har med att shoppa och laga maten.
Här är vi inte förtjusta i att städa alls. Så det blir för sällan och ser ofta för ostädat ut. Jag har tröttnat på att städa efter andra så ibland ligger sambon brödsmulor i högar både här och där
.
Jag går ofta en vända med torrmoppen och snyggar till. Torrmopp är ett fantastiskt bra städredskap tycker jag som aldrig dammsuger.
Nu har vi bästämt att vi ska städa en timma tillsammans i veckan och att jag ska städa sovrummet en gång i måndaden och sambon detsamma med arbetsrummmet (rum som mycket sällan blir städade). Få se hur vi klarar det för det träder i kraft efter semestern (men vi har faktiskt börjat redan i söndags). Tanken med det är att vi ska slippa panikstädning på helgen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Uch jag städar jämt,pedant som jag är.Dammsuger varje dag men det behövs när man har många katter.Dammar och torkar golv,byter i sängen varannan dag,jag vet jag är hopplös en obotlig pedant som gnider och gnider inget får ligga framme snett eller fel allt har sin plats.Inte en tesked får finnas i diskhon om jag inte för tillfället diskar.
Jag städar nästan aldrig
fast jag har två tonårskillar och 3 katter. Men, jag tycker att det är skönt med nystädat.
Nu förtiden, blir det mest plockande, sopande, lite torkande efter katternas bidrag till middagen…
Faaast, otroligt nog hade jag tänkt röja lite i dag
#6 ja jag röjer också lite idag, jag försöker plocka ordning i garderober - och då inte bara bland kläder utan dukar, gardiner och allt annat konstigt som jag spar på i skåpen
#7 :)) jaru, garderoberna hinner jag inte till. Och ungarnas rum är som soptippar, men jag vägrar att städa åt dem. Men, toan och hallen ska jag tammesjutton fixa i dag…eller hm…jooo
njo, nu har ju inte jag barn som fastbor hemma längre - när jag hade det vägrade också jag att städa åt dem - det såg ut som soptipp hos den yngre rätt ok hos den äldsta
Jag städar när jag har ork och känner att det behövs, vilket är lite för sällan. Men jag har blivit mycket bättre på att hålla undan röran från golvet dom senaste åren iaf. Det hjälpte med en hund som ansåg att allt som låg på golvet tillhörde honom och var tillåtet att tugga på :P
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Städa
ja det blir varje dag..lite här o lite där..Så det inte skall gro igen..Tycker inte om o ha skitigt..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Städa är inget vi tänker på direkt, men när det blir alltför…
så brukar jag ta i, det enda jag ser till att hålla ordentligt rent är toaletten. Att dra fram och dra omkring dammsugaren är inget som tilltalar oss. Så vi har skaffat en Roomba, man bara trycker på knappen Clean så kryper den omkring och dammsuger medans man kan ägna sig åt nåt roligare, men dammsugning räcker ju inte i kök och hall så vi har även skaffat en Scooba som moppar golvet på egen hand, det blir så fint så! Fast alvarligt talat så använder vi dom inte så ofta så när man tömmer ut smutsvattenbehållaren i Scooban så är det alldeles svart
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag får lov att dammsuga och städa ofta p.ga. astman. Tycker inte om när det ligger grejjer och kläder framme överallt så jag försöker lägga/hänga på respektive platser på en gång.
Jag spar mycket tid genom att var sak har sin plats. Det är sällan jag behöver leta.
Med långhåriga katter måste jag dammsuga varje dag, men de blir varannandag istället.
Jag vill ha ihopplockat jämt, ingenting som ligger framme och skräpar.
Det ska se rent ut..åtminstonde på ytan
Dottern är den som damsuger,jag sladdar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Skulle inte släppa in en städare, känns osäkert att ha en främmande person i lägenheten, dessutom kostar det pengar hela tiden, en robot kostar bara i inköp
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Nja, städning är ett svårt område 🥵
#18 Haha, jag håller med dig.
Det bästa som finns är sopborsten som hänger på en skyffel.
/Maria
#19 JAA, och torrmoppen är en favorit här!
#20 Latmoppen😉
/Maria
Latmoppen är mycket bra. Och massor av damm får den med sig på kort arbetsinsats. Passar mig precis!
Ha, jag blev alldeles förvirrad nu men upptäckte att det är två städtrådar…😛
/Maria
Ja, städning görs sällan men det går att skriva mycket om det! 😂
#23 Instämmer! Höll nästan på att ställa undan ölen för ikväll……ruskigt! 😂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#25 Drick du din öl i lugn och ro…du ser inte dubbelt ännu😉
/Maria
Jag håller det alltid ordningsamt i min lägenhet och städar alltid upp efter mig. så det blir någon städning varje dag. men storstädar gör jag kanske två gånger i veckan. 🙂