Hårt, medium el. löst ?
Hur vill Du ha Dina kokta ägg ?
Äter Du ägget i en äggkopp, eller hela ägget skalat ur handen ? Kanske finns det fler alternativ ?
Hur gör Du i denna viktiga fråga ? 😉
Jag vill ha hårda ägg. Jag skalar hela ägget och äter det ungefär som man äter en bulle.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag äter gärna löskokta varma ägg mosade med smör😛
Hårdkokta ägg är gott på mackan med kaviar.
Jag älskar ägg i alla former.
/Maria
Det ska vara hårdkokt, gärna mosat med kaviar, brett på en nybakad frallhalva.
Zabelle
Äter det ur äggkopp. O i bland är det hårt o i bland löst😍Blir lite olika.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hårt! Jag verkligen avskyr rinning äggula. Och äter dem ur äggkopp :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Medium, om jag lyckas, och helst av de extra stora äggen. Och normalt så står de i en ägg kopp, men under själva ätandet så hålls ägget i handen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
..lätt rinnig gula är ok
jag brukar köpa stora eco-ägg ca. 70-75 gram
(de äggstra stora har jag inte provat,bara mindre
från kallvatten tar jag tiden när det börjar koka.ca. 5 minuter
skalar en tredjedel- hälften,äter från äggkopp.
..jag föredrar dem varma,spolar bara kort i kallvatten
stekta ägg..lös gula/solstekta kan vara gott om man har
tillbehör,som engelska chip´s att doppa 😛
penke
Äggets koktid varierar för mig, det ultimata är 7 minuter men ibland är jag mer sugen på lösare eller mer hårdkokt. Brukar skala ägget vid köksbordet sen äter jag genom att ta munsbitar av det. Använder alltså inte äggkopp och sked. Godast är att innan varje tugga jag tar, ha på lite majonnäs eller creme fraiche! Det är så himla gott!
/Christina

Det är lite olika, ägg ingår i min frukost, jag äter Ägg, Bacon, Svamp och Tomat till frukost, en bra frukost som man inte tröttnar på och mättar gott, till vardags är äggen löskokta på tallriken, men till helgen då man har lite mer tid så steker jag dom, i s.k. äggringar som råkar vara hjärtformade. Skivat ägg på macka är inte dumt helst med Anjouvis på, men vanliga äggskärare skär för tunt så jag har modifierat min till att skiva dubbelt så tjockt, då går det även bra att skiva löskokta det går bra om man tar det lite försiktigt när man särar på skivorna. Det förekommer även att jag äter dom i äggkopp men det blir ytterst sällan. En god variant är skotska ägg, ett kokt ägg inslagit i köttfärs som man bakar i ugnen, även där föredrar jag löskokta ägg, hårdkokta smakar så tråkigt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Lösa eller medium. Äter dom skalade direkt ur handen.
Hårtkokt ägg. Tar bort gulan.
Mår illa av halvlös eller lös gula dessutom 😮
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill ha krämig äggula, men har inga problem om den skulle råka bli rinnig. Hårdkokta ägg äter jag aldrig annat än i spenatsoppa, men den soppan äter jag inte ens en gång om året.
Jag skalar hela ägget och äter upp det i en enda tugga. 🙂