Ökar-minskar.
Läste i tidningen Land om hur stort beståndet av våra vanligaste husdjur är och vilka som ökar eller minskar.
Hundarna ökar med 8 % och är 784 000 till antalet.
Katterna minskar med 8 % och är 1 159 000 till antalet.
Marsvin, kaniner och burfåglar minskar också.
70 % av husdjuren bor i hushåll utan barn.
Allt enligt Statistiska Centralbyrån.
Hur många husdjur har du? Och vilka?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Själv har jag 3 hundar, en Finsk Stövare, en Basset Artesien och en Irländsk Varghund.
Numera bara 2 katter, mor och son av okänd ras. (kastrerade, bäst att tillägga 😉)
Husdjur är ett lite svårbedömt begrepp. Vi har egentligen bara ett husdjur, vår hittekatta som vi haft sedan 2004, men jag har 15 ormar, 10 möss och ett 50-tal fiskar också, så beroende på hur man betraktar frågan har jag antingen 1 eller cirka ≈75.
🙂
Tänkte ju på de vanligaste husdjuren/sällskapsdjuren, men är det nån som har t.ex. spindlar att gulla och kela med så visst…räkna upp dem! 😃
Kul att veta vad ni har för några.
#3 Haha, nä inte gullar jag med mina intressedjur, så om det är kelandet som är kriteriet så är det 1 husdjur för vår del 😃
Vi har ju två katter, Charlie och Maxen. Jag skulle vilja ha en till, en kompis till Charlie, en Cornish till. Charlie vill gärna leka med Maxen men Maxen vill lika med hussen och matten. Alltså har Charlie ingen katt att leka med och sällan en katt att sova med, somm Cornishar tycker om att ha. Men det möter på motstånd hos hussen, han tycker att det räcker med två katter.
Om katterna minskar så hoppas jag att det är katter utan hussar och mattar. Det finna alldeles för många katter som inte har något hem eller bor på katthem. Det borde finns noll katter utan hem. Kastrera alla katter!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja, kastrera alla katter som inte ingår i seriös avel. Katter ska inte vara hemlösa, och berätta för mig varför det finns folk som vill ha okastrerade katter? Hankatter som strilar ute hos grannarna t.ex?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har 4 stycken, en dvärgpudel Molly och 3 katter Missan, Sissi och Mojjan. Kastrerade katter alla tre.
Vill ni veta det? haha
1 sankt bernhardshund - Lillan
2 kastrerade bondkatter - Fia och Findus
5 kaniner av olika raser - Albin, Ella, Flizan, Smilla och Viola
6 marsvin av olika raser - Blixten, Enzo, Lotus, Max, Pepsi och Trazzel
1 akvarium med olika fiskar, 2 kulhiålar :D
-----------------------
#6 Släpper man ut sin katt okastrerad, är man oansvarig kattägare :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har inga husdjur men jag drömmer om att någon dag i livet ha en hund. Som mitt liv ser ut nu och med mina arbetstider skulle det inte gå.
När jag bodde hos mitt ex hade vi 3 utekatter (kastrerade honor allihopa såklart) varav en vart påkörd av tåget 😢. Nu har han 2 kvar som är himla gosiga. Bambi och Elsa (Elsa köpte vi tillsammans).
Nu har jag själv en Kinesisk Nakenhund som heter Molly 🙂
När jag var liten hade jag hamstrar och fiskar.. är sugen på ännu mer djur så som hamstrar och fiskar t.ex. men är allergisk mot pälsdjur (tål Molly och katterna tålde jag bra, men inte längre kände jag) så kanske bara nån fisk i framtiden? Men vore roligt med massa djur dock🙂
2 katter har jag.
/Maria
2 kastrerade katter ock jag tycker också att det är oansvarigt att låta okastrerade katter gå lösa. Det borde vara lag å det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Två kastrerade katter, en hona och en hane :) mellan 11 och 7 månader.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag har mina två katter
2 kastrerade innekatter.
Zabelle
Jag har ju inga husdjur nu..
men gillar att Ni delar med er av era! ❤️