Användarnamn
Då jag sitter här och skriver..och ibland ska skriva Era användarnamn, märker jag vilka ovanliga namn Ni hittat på!
Hur kom Du på Ditt användarnamn ? 🤔
Mtt namn hör nog till de ovanliga i så fall, haha. Jag har samma användarnamn på de flesta sidor faktiskt, och det är isländska för gryning :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Mitt är fruktansvärt långsökt.😛
Jag har alltid gillat engelska ordet bumblebee och när vi köpte huset så var här invasion av humlor första sommaren så vi kallade kåken på skoj för bumbleboo.
/Maria
# 1 Precis..väldigt ovanligt! Måste kolla två gånger, då jag ska stava. Kul att få veta, vad det betyder! 🙂
Enkelt: Förochefternamn :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag tipsades om iFokus så sas det att det var ett forum om skog, troligtvis var det "svensk natur" som lockade.
Utan att kolla så registrerade jag mig med beteckningen på min dåvarande skogsmaskin, (Valmet) 890.3. Punkt gick ju inte så det blev 890-3 istället.
Men strax märkte jag att jag skulle valt ett annat nick. Skulle gärna byta,men då försvinner väl allt jag skrivit och mitt fotoalbum. Skulle gärna hetat "Anders" eller liknande.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Mitt användarnamn kommer av att jag bodde i city förut och jag är tjej, så då blev det citytjejen. Nu bor jag strax utanför stan men har behållit namnet ändå haha🙂. Har haft det användarnamnet på andra forum och även på nån dejtingsida förut.
/Christina
Jag har blandat min morfars smeknamn med min mormors förnamn! Det har jag använt ibland som "hitte-på-namn" 🙂
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
jag ÄR ju henkepenke !
det o andra kombinationer var redan reggade när jag ville skriva på passagen när de hade konferenser/konfar en gång i tiden
(ung. samma som ifokus)
det som var kvar blev penke,
både lite anonymt,men personlig ändå
små bokstäver,försöker ge sken att jag är blygsam o väldigt ödmjuk 😛
penke
Farwuq var namnet på den gröne drake som var huvudperson i de sagor som jag berättade för min dotter då hon var liten.
Han och hans familj bodde i en grotta i bergen, de var vegetarianer och allmänt fredliga och snälla. Deras husdjur var en vaksam spindel i storlek som en oxe.
Hans fullständiga namn var Farwuq Hadar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pia=mormors smeknamn på mej.
Linn=en del av min mors namn Linnéa
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
typellisch = nåt jag bara kom fram till när jag funderade ut nåt, haha.
iFokus vill gärna att sajtvärdar ska ha ett användarnamn som är förnamnet eller något liknande för att det ska bli mer personligt men jag har provat en massa varianter av Maria och MariaS och det mesta är uptaget. Hundratals användare med Maria någonstans bland bokstäverna😛
Hur personligt är det😃
/Maria
Provade först olika varianter av mitt eget namn, men alla var upptagna.
Testade med djurens namn, fick ta bort I:et i Izabelle då funkade det.
Zabelle
Jag skulle bara fråga efter råd om en kamera med live view på foto.ifokus
så det var därför jag tog namnet fotokrafs
Skulle helt klart valt något annat om jag fattat att det fanns fler ifokus-sajter
Har tagit en del av för och efternamn som blivit mitt nick både här och där🙂
Tag vara på ditt liv,det går inte i repris
Ja jag har sådan dålig fantasi komma på namn, Så för mej blev det mitt smeknamn istället
Jag tycker att det är bra om namnet BLIR något personligt som t ex Bumbleboo eller zabelle - då blir det något personligt att komma ihåg.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har aldrig ens funderat över att inte använda mitt namn, siffran är mitt födelseår.

🙂
# 16 Samma här, använder mitt smeknamn! 🙂
Jeremina är ett namn som finns i min samesläkt tillbaka till år 1900 🙂
Jag hänger mest på hästsidorna därför blev det min hästs namn WinterPrince. Tyvärr tror många att det är WinterPrincess, men så fel.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Kul att Ni berättar hur Ni hittat era namn! ❤️