Vilket är ditt favorit Café...
på vintern och varför
och på sommaren?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi köper främst gevalia och lövbergs lila.
Jag är inte så kräsen men ska ej vara starkt kaffe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ops sorry jag blandar ihop språken här, jag menade kafeteria.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hehe :)
Jag är sällan på Cafér :P Speciellt inte vintertid :) Så har ingen favorit :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har alltid älskat anrika Mauriz kaffe på Fredsgatan i Göteborg som tyvärr har fått stänga. De hade världens godaste äpple och plommonbullar. Endast ståplatser, inne eller ute. Om vintern så kunde man stå ute och de hade en isljuslyktapå bordet.
Så nu vet jag inte vilket kafé jag gillar bäst. Det finns ju en hel uppsjö i Göteborg.
/Maria
Jag går nästan aldrig på kafé och här hemma finns egentligen inget sånt.
Jag fikar aldrig (ja, sällan då.) på café. Men fikabröd och bakelser köper jag på Bernt´s café, som för övrigt gör Sveriges godaste semlor. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Åh, det ligger ett jättemysigt litet cafe i gamla stan i Stockholm… Men jag kan inte komma på vad det heter. Det ligger i ett hörn mitt emot coop på Kornhamnstorg. Ganska dyrt, men inte överpris för att vara gamla stan, och det är dessutom värt det på grund av lokalen :)
Annars går vi ibland på Java här i Gävle.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 Är det inte Stockholm äldsta kafé? Jag kommer heller inte ihåg namnet.
/Maria
#8 Det var visst järntorget jag tänkte på. Inte lätt att ha koll på alla torg i Gamla Stan, haha. Nova heter det i alla fall :) Det är egentligen bara lokalen som gör det bra, personalen är tråkig. Men det är så himla mysigt att sitta där, speciellt på vintern. Och är man som jag så går man på café med trevliga människor och struntar i personalen så länge de inte är otrevliga.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#9 Aha🙂
/Maria
Nä jag har ingen direkt favoit café…
Tant Brun i Sigtuna både på sommar och vinter. 🙂
Här finns inte heller gott om cafeér, men jag åker gärna till Uppsala. Där finns många mysiga..sommar som vinter!
I Uppsala har jag varit på ett gammalt mysigt kafé men jag minns inte namnet.
/Maria
# 14 Jag minns inte heller, men där finns många! Gamla och med nybakat bröd, efter gamla recept! 🎂
Jag kom på att jag varit på ett gulligt kafé i Sigtuna som jag tror hette "Tant Brun"
/Maria