Venus och Mars
Män är från Mars..Kvinnor från Venus
Vilken tycker Du är den största skillnaden mellan man och kvinna,
eller är Vi lika som bär ? ❤️
Kvinnor är mer känsliga och vi jämför och anyliserar mer än män känns det som. Är någon elak i vår omgivning så ältar vi rätt mycket medan män har lättare att släppa taget känns det som :).
Kvinnor är mycket vackrare än män! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#2 Åh, det håller jag med om också!
# 2 Ånej..det finns vackra män oxå! 😎
Nja vissa delar skiljer oss såklart åt.
Men jag tror samhället skapat mycket också, vilket bild man ska ha av varje kön vilket är fel.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 jo det kan nog stämma att samhället "konstruerat" en bild av hur män och kvinnor är.
Om man ser till statistiken så är det också löneskillnader. I yrken där det finns många kvinnor/kommer in många kvinnor är det lägre lön/sjunker lönen. Det har nu blivit många kvinnliga läkare vilket gjort att lönenivån stannar 😮
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Ja det är väldigt dåligt med den löneskillnaden som är, man ska inte gå efter vilket kön man har, utan vilket yrke man har och vad man gör ::/
Kvinnor kanske är mera måna om sitt utseende 🤔
#7 ja det är tråkigt. Och det är också tråkigt att när en man söker ett jobb i ett yrke där det finns många kvinnor får mannen ofta högre lön än kvinnorna.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Ja precis, väldigt trist och orättvist.
#8 Jag tror det är ganska 50/50 faktiskt, men kanske märks mer på tjejer med tanke på smink mm? :)
Svår fråga! Jag tycker dock, efter snart 38 år på denna jord, att kvinnor ofta är så mycket krångligare och gnälligare än män, finns självklart många undantag, som t.ex jag själv. Men annars så är väl kvinnor ofta mer analyserande än män och i stor utsträckning mer fåfänga än män.
Finns ju många skillnader mellan könen, jag gillar det motsatta könet just för att det är så motsatt 😃
/Christina
Jag håller med Anders. En annan skillnad är att kvinnor pratar mer "runt gröten", män är mer rakt på vad som åsyftas.
🙂
Min man har i större delen av sitt liv enbart haft manliga arbetskamrater utom de sju sista åren. Han tycker det är "krångligare" att arbeta med kvinnor och saknar ibland "raka rör" samtidigt som han tycker att det är trevligt att ha arbetskamrater med olika kön.
/Maria
# 12 Jag tycker det är tvärtom! 🤔
#14 Tycker du? Jag upplever generellt att det kvinnor säger ofta måste tolkas för att bli förståeligt, medan män säger rakt av vad de menar.
😉
Man säger att världen vore mycket bättre och fredlig om den styrdes av kvinnor…men det tror jag inte på! Tvärtom! 😉
I min tidiga ungdom jobbade jag ibland på en fabrik på en avdelning med 20-talet kvinnor, och vilket bråk och gnäll där var jämfört med där det bara jobbade män.
Instämmer i det som citytjejen, bumbleboo och Peter skriver angående gnäll, rakhet och krånglighet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker också att män är mer rakt på sak.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#14 Jag håller med dig Sisa.
Det finns män vilka inte kan säga rakt av någonting, utan pratar "runt gröten". Jag är en kvinna som säger saker exakt som dem är, och märker vilka män inte kan göra så.
Ni har hunnit analysera kanska så bra om allt o jag håller med som kanska vanlig av mig då när jag har ingen lust eller ork,att skriva 😛men jag tycker,att den största skillnadet är mellan benen😃…😂…😉
Jag är mera rakt på sak, medans männen, vissa i allafall, ska vända och vrida på allt, innan de kommer till skott.
Antingen så gör man det..eller inte! 🤔