Rörig dag
Vilken rörig morgon!
Igår kväll kom grannhunden in till oss, jag skulle bara ge dom lite godis vi inte använder men så smet han in och det var lek och stoj och Molly drack mängder av vatten såklart. Så gick vi ut på kvällspromenaden…
04.30 vaknade jag av att hon vakna så efter att jag vaknat till liv gick vi ut men vi hann inte ens ut innan hon kissade i trapphuset (vi bor längst upp utan hiss). Det var bara att gå ut så hon fick göra nr2 och sedan hem, hämta disktrasa med Grön Såpa och papper och springa ned igen (med en hund i baken) och torka upp resten och se till så ingen kunde halka.
Somnade om till 09.00 och då vart våra rutiner förstörda när vi brukar kliva upp 07.00. Hon gjorde nr2 inne (hon har fått en sak att äta upp sin avföring, inte så trevligt) och hade lyckats träffa ett par skor galant så fick skölja ur dom och tvåla in och allt.
Trots denna röriga dag med tider och rutiner har hon varit så lugn och fin och vilat mestadels… men jag blir så trött av att avbryta min sömn och att jag inte tänkte på att hon skulle ut vid 17.00 tiden för nr2 gör mig lite frustrerad men men! Nöden har väl ingen lag :).
Ville bara skriva av mig, hehe. Imorgon ska jag tvätta golven och städa och försöka plugga. Hoppas på en bättre dag :)!
Hoppas ni alla har haft en fin dag!
#0 Du kan ju i alla fall trösta dig med att allt kunde varit värre! 😉
Men här har dagen varit bra! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#1 Ja absolut :). Jag är ju trots allt tacksam att hon inte varit sådär busig som hon brukar.
Härligt att höra! :)
#0 Vilken sötnos..och vilken rörig dag! 👋
Oj oj oj..ja där hände saker!🤪
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#3 Tack tack. Ja, den var lite annorlunda än vanligt :).
#4 Ja, verkligen. Våra dagar brukar se likadana ut men igår var det ju helt annorlunda än vanligt som sagt så jag vart lite snurrig! Är så känslig för ändringar i rutinerna har jag märkt :).
# 5 Vad heter Din vovve ? ❤️
#6 Molly, 7månader 🙂
# 7 Hälsa Lilla Molly! 🙂
#8 🙂🌺
Aha, en valp fortfarande, så då brukar det väl hända olyckor 🙂
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10 Ja :). Hon har blivit så mycket bättre men ibland händer det lite olyckor var stans! Ingen större sak men det blir bara så rörigt alltihop :).
Jag har förstått att det kan ta olika lång tid med det där. Min brors sambo har två hundar och den yngre tog mer än ett år på sig, nästan som om han ville vara tvärtemot - kunde gå från ute till inne och göra nr 2
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Valpar kan vara lite knepiga :).
# 13 Knepiga..men härliga! ❤️
#14 Verkligen 🙂