Äta ute?
Vi har båda jobbat mycket ett tag så ikväll tänkte vi lyxa med att äta ute. Vi kom på det lite plötsligt så vi har inte bokat bord. Det är lönehelg så det är inte lätt att hitta något ställe som har någon plats kvar. Vi hittade till slut ett bord på ett litet ställe som serverar mexikansk mat.
Vad äter du när du äter ute? Hur ofta blir det och vilken sorts mat föredrar du?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi var ute och åt i söndags och då blev det palestinsk mat. 14 smårätter. Jättegott.
Gången innan det så var vi på en spansk restaurang och åt Tapas.
Annars är nog min favorit något polskt eller östeuropeisk ställe. Jag älskar den rustika maten och så gillar jag surkål.
Krakow är ett favoritställe här i Göteborg.
/Maria
Glömde skriva att ni får ha det så trevligt ikväll🙂 Du får berätta vad ni åt.
/Maria
Palestinsk mat låter spännande, spansk också! 🙂
Tack för det. Jag tror att det blir gott ikväll. Jag vet att de har god Chilli con carne (vegitarisk) men det finns också mycket annat att välja på. Trevlig och rustik miljö.
Äter sällan ute, tar hem mat istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Äter inte ute så ofta, men när det händer så blir det nåt traditionellt "svenskt". Gärna häst.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag äter ytterst sällan ute, men det har väl hänt någon gång ibland. Jag äter som regel en av två rätter. Om vi går på Kinarestaurang väljer jag alltid biff med bambuskott, men på andra restauranger tar jag rödspätta.
🙂
Igår köpte vi hämtmat eftersom vi var på begravning större delen av dagen och min vana trogen valde jag … rödspätta 😉
Äter ute 1-2 gånger i veckan. Varierar vad det är för mat, ibland en god burgare (ej McD, utan bättre sort så att säga), italienskt, tjeckiskt eller thai. Eller en blodig köttbit, det är favoriten🙂
/Christina
Innan jag flyttade hit så var jag på restaurang 2 gånger i veckan, stamkund på en Kinesisk var jag och med en egen rätt de komponerat åt mig som jag ofta åt, men jag var på många olika restauranger både Svenska och Utländska. På den tiden hade jag en egen taxi kan man nästan säga. De bodde 8 km från mitt hem och jag åkte med när dottern hämtades till skolan och åkte med och gjorde mina inköp tills hon skulle hem. >Då blev det både frukost och lunch ute.
Sedan jag flyttade hit kanske jag varit på restaurang ung. 20 ggr
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är hemskt dålig på att äta ute,föredrar hemlagat men om det nu ska till så är det Sushi som gäller 🙂 hoppas ni fick en riktig mysmiddag aggelin 😎
Nå om jag/vi äter ute då väljer vi nån ställe vars mat int jag kan laga…kan o kan,men tycker det är trevligt slippa matlagning ibland,fast jag gillar det.Det är roligt,att prova lite olika typ så som #1 skrev.
Det blir nån ställe mellan Dalarna o Sörmland i morgon när vi åker.Då äter vi ute… när vi åker dit o sen när vi åker hit 😃Jag tycker vi äter ute så,att det känns lite lyx o det är kul att man kan göra så om man vill.
Hoppas ni fick god mat o hadde trevligt aggeelin!
Jag äter typ aldrig mat ute.
Bra att jag inte är så förtjust i att äta ute
för vi har ändå inte råd med sån lyx😛
Jag tycker om att äta på restaurang. Äter mer ute under vår och sommar, gillar uteserveringarna. Här i stan föredrar jag den grekiska restaurangen.
#2 Jag skulle ju berätta vad vi åt!
Jag åt Fajitas, kryddig kyckling, guacamole, gräddfil, grönsaker och ris med grönt och goda kryddor i. Det var jättegott.
Sambon åt deras chilli con carne som är kryddig och god.
Mycket nöjd med kvällen och så fick vi en cykeltur också
# 13 Mmmm..låter gott! 👍
#14 ja, det här är ett litet ställe som funnits i många år - det behöver inte vara stort och dyrt för att vara gott!
# 15 Det är sant!
Vi äter oftast ute om vi gör nåt..firar nåt, eller någon..vid resor..julbord, och ibland bjuder vi barnen på mat ute. Här finns mest pizzerior och hamburgare, om vi inte åker till stan förstås. Ibland är man lat, orkar inte laga mat, då kan det bli en pizza! 🙂
#16 Vi har blivit lite lata och åker ut och äter ibland på fredag eller lördag. Vi bor på cykelavstånd så för oss är det enkelt att åka iväg. Det är skönt att äta ute när arbetsveckan är slut.
Kinamat! friterad kyckling med sötsur sås och ris.❤️
Ja, okejdå, det blir hamburgare från max lite då & då med. ;)
Däremot brukar vi inte sitta kvar på max och äta utan föredrar att äta ensamma ihop någonstans, inte nödvändigtvis hemma utan vi är lite knasiga så vi kan åka iväg en bit och sitta i bilen och äta ;) haha!
# 17 Cykelavstånd har vi med, då vi har en liten kvarterspub i området trots att jag bor på landet. Där kan man träffa grannar, kolla på storbilds-TV, äta och dricka gott. Dom som äger puben blir alltid lika glad, då vi kommer..man är alltid välkommen. Dessutom kan man låna stället, om man vill ha en större tillställning.
Fast på vintern tar vi sparken! 🙂
#13 Det låter jättegott. Helt in min smak.
/Maria